kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۰۲۳
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مدعی شد:

کارمزد ۶۹ میلیون تومانی خواهرزن وزیر ارتباطات!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مدعی انتصابات فامیلی وزیر ارتباطات شد و گفت: خواهر خانم آقای وزیر متولد 65 است که ماهانه 69 میلیون تومان کارمزد می‌گیرد.




به گزارش فارس، سیده حمیده زرآبادی در یک نشست خبری یادآور شد: آذری جهرمی در یک ادعای عجیب عنوان کرده بود که مخالف تخلف در ارزش افزوده هستم؛ اینجا در میان شما خبرنگاران می‌گویم نهادی که با تخلفات ارزش افزوده برای نخستین بار مقابله کرد کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی بود و نه وزارت ارتباطات.
وی تصریح کرد: از دی ماه ۹۶ تا خرداد ۹۷‌، هفت شرکت متخلف در این زمینه وجود داشتند که با هماهنگی اپراتورها عضوگیری اجباری می‌کردند. ما در کمیسیون صنایع مجلس اینها را از روی گزارش‌های شکات افزایش هزینه قبض موبایل‌ها شناسایی کردیم و پرونده این هفت شرکت مورد بررسی قرار گرفت که مشخص شد مبلغ ۳۵ میلیارد تومان کلاهبرداری صورت گرفته است.
نماینده قزوین در مجلس اضافه کرد: طبق اطلاعاتی که به بنده رسیده و گزارشی که در زمینه تخلفات حوزه ارزش افزوده داشتیم، در مهر ماه سال جاری درآمد زیرمجموعه سایت انتخاب ۵۳۴ میلیون تومان بوده است.
زرآبادی همچنین یادآور شد: وزیر ارتباطات تاکنون مدارکی درخصوص سؤالاتی که بنده از او داشتم ارائه نکرده است، چندین جلسه نیز در کمیسیون مجلس داشتیم و مقرر شده مستندات ارائه شود که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.
وی در ادامه در پاسخ به سؤالی که چرا مدعی‌العموم به بحث تخلفات بر ارزش افزوده دخالت نمی‌کند، گفت:‌ زمانی مدعی‌العموم وارد می‌شود که تخلفی اعلام شده باشد. اکنون باید مشخص شود که تخلفات از سوی شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات ارزش افزوده یا وزارت ارتباطات رخ داد که باید آقای آذری‌جهرمی در این باره پاسخگو باشد.
زرآبادی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه که شما در نطق خود به بحث انتصابات فامیلی وزیر ارتباطات اشاره کردید جزئیات آن را اعلام کنید،‌گفت: من معتقدم ورود به حوزه شخصی افراد کار پسندیده‌ای نیست. بنابراین آقای آذری‌جهرمی باید پاسخگو باشد و انتصابات خود را اصلاح کند که این کار را نکرد.
عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه گفت:‌ بنده درخصوص انتصابات مربوط به وی سؤالی از ایشان پرسیدم که یکی از موارد را مطرح کرد اما موارد دیگری از انتصابات ایشان همچنان برقرار و مطرح است.
زرآبادی گفت:‌ من در نطقم این موضوع را درخصوص انتصابات وزیر مطرح کردم که وزیر پاسخی نداد باز هم چند روز بعد سؤالی کردم که اتفاقا درخصوص یکی از اقوام ایشان در انعقاد قراردادهای سنگین بیمه‌ای رایتل با بیمه ما وابسته به بانک ملت است که وزیر گفته بود در این خصوص مستندی نداری که بنده آن را در رسانه‌ها منتشر کردم. من دوست دارم این مسیر اصلاح شود.
وی با اشاره به انتصاب فرد نزدیک به وزیر ارتباطات در شرکت رایتل، گفت: « با توجه به انعقاد قراردادهای کلان بیمه‌ای توسط خواهرخانم وزیر بانمایندگی کد ۲۳ ۲۳ بیمه ما وابسته به بانک ملت با شرکت رایتل و شرکت‌های حوزه ارتباطات پاسخ به چند سؤال ضروری است.آیا این خانم با شما نسبت فامیلی دارند؟ و در صورت مثبت بودن پاسخ این سؤال نسبت دقیق را اعلام کنید.»
نماینده قزوین در مجلس ادامه داد:‌ ما سؤال مربوط به وزیر را ۲۱ مهر پرسیدیم و در ۱۱ آبان سال جاری به وزارتخانه ارتباطات رفت اما هیچ پاسخی دریافت نکردیم البته می‌دانم چرا وزیر پاسخ نمی‌دهد چون اصلا جوابی ندارد. چون اگر پاسخی داشت سریعا آن را توئیت می‌کرد!
این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه تا زمانی که امور مذکور اصلاح نشود از سؤالاتم دست نخواهیم کشید، گفت:‌ خواهرخانم وزیر ارتباطات متولد ۶۵ است کارمزد او طی سه سال ۲ میلیارد و۳۰۰ میلیون تومان بوده که به طور متوسط ماهیانه ۶۹ میلیون تومان است که در برخی ماه‌ها تا ۱۳۷ میلیون تومان هم این کارمزد رسیده‌ است.