kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۰۱۹
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱

حوادث کوتاه از کشور


    
    امحاء مواد مخدر
تبریز – خبرنگار کیهان:  فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی از امحاء یک هزار و 10 کیلوگرم مواد مخدر در تبریز خبر داد.
سرتیپ حسین عبدی به نحوه کشف این مواد‌اشاره کرد و افزود: موادمخدر امحاء شده  در 932 طرح استانی در قالب دو هزار و 252 مرحله عملیات پلیسی کشف که از این میزان 480 کیلوگرم هروئین و بقیه موادمخدر صنعتی غیردارویی بوده که در این مراسم معدوم شدند.
کشف کالای قاچاق
قزوین – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان البرز از کشف کالای قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «بهرام منصوری» گفت: ماموران یگان امداد این شهرستان در راستاي اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و مبارزه با قاچاق کالا حين گشت‌زنی در آزاد راه قزوین- کرج به يك دستگاه سواری مشكوك و دستور ایست صادر کردند.
وی افزود: راننده خودرو بدون توجه به ایست پلیس، از محل متواری شد که پس از تعقیب و‌گریز ماموران، خودرو متوقف و در بازرسی ماموران تعداد 110 ثوب کاپشن خارجی قاچاق کشف شد.
وی ارزش تقریبی کالاهای قاچاق را 300 میلیون ریال ذکر کرد.
کشف دام سرقتی
ساری– خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان ساری از کشف احشام سرقتی در شهرستان خبر داد.
سرهنگ ناصر علی صفر پور افزود: با انجام بررسی ماموران موفق به شناسایی دو سارق حرفه‌ای سابقه دار شدند.
او گفت: متهمان در عملیاتی ضربتی دستگیر و در بازرسیهای به عمل آمده از محل نگهداری دامهای سرقتی توسط آنان ۳۱ راس گوسفند سرقتی کشف شد.
وی اضافه کرد: : متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
رفع تصرف از اراضی ملی
یزد – خبرنگار کیهان: رئیس‌کل دادگستری استان یزد گفت: ۱۸۴ هکتار و ۸۰۰ متر از اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بیت‌المال اعاده شد.
غلامعلی دهشیری اظهار داشت: بیش از 147 پرونده در این رابطه طرح و 48 فقره پرونده منتهی به صدور رأی شده است.
وی ادامه داد: از مجموع  اراضی اعاده شده به بیت‌المال 154 هکتار متعلق به راه و شهرسازی و 30 هکتار و800 متر از این اراضی در تولیت منابع طبیعی بوده است.
به گفته وی: تعداد متهمین پرونده‌های رسیدگی شده را 83 نفر اعلام کرد و ادامه داد: در ارتباط با 6 مورد از اراضی حکم قلع و قمع اجرا شد.
تصادف زنجیره‌ای
مشهد– باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس ‌مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور از برخورد هشت دستگاه خودرو با یکدیگر در کیلومتر ۱۵ جاده نیشابور- مشهد خبر داد.
قاسم مشار موحد، گفت: بر اثر برخورد هشت دستگاه خودرو با یکدیگر در کیلومتر ۱۵ جاده نیشابور - مشهد ۱۴ نفر مصدوم شدند.
او ادامه داد: در پی این حادثه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.
موحد تصریح کرد: مصدومان این حادثه بعد از ارائه خدمات اولیه به بیمارستان‌های ۲۲ بهمن و حکیم نیشابور انتقال یافتند.
کشف مشروبات الکلی
بندر عباس – تسنیم : فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم از کشف یکهزار و ۷۰۰ لیتر مشروبات الکلی در بخش جنوبی این جزیره خبر داد.
سرهنگ محمد سالاری ، گفت: ضابطان و کارکنان ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم موفق به کشف دو هزار بطری مشروبات الکلی به حجم تقریبی 1700 لیتر از یک قایق در بخش شهاب و در ساحل سوزا شهرستان قشم شدند.
وی افزود: در بازرسی انجام شده از واحدهای صنفی مذکور که با حضور کارشناسان جهادکشاورزی انجام گرفت، مقادیر زیادی سموم کشاورزی ممنوعه کشف شد.
کشف سوخت قاچاق
کیش – خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده انتظامی و پایگاه دریابانی کیش از کشف سوخت قاچاق از یک لنج باری درآبهاي اطراف كيش خبر داد.
سرهنگ علي اصغر جمالي گفت: نیروهای پایگاه دریابانی هنگام کنترل نوار مرزی به یک فروند لنج باری که در حال گذر به سمت مرز بود، مشکوک شدند که پس از توقیف آن در بازرسي 21 هزار لیتر سوخت قاچاق را کشف و ضبط و همچنین پنج خدمه این لنج باری را دستگیر و تحویل مقام قضائی دادند.
فرمانده پایگاه دریابانی کیش، افزود: این افراد پس از جمع‌آوری سوخت به صورت شبانه با حضور در نقطه صفر مرزی و حتی ورود به آب‌های مرزی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس اقدام به فروش سوخت‌های جمع‌آوری شده به شناورهای خارجی می‌کنند.
انفجار در مرکز جهاد دانشگاهی
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی ارومیه از مصدوم شدن شش نفر بر اثر انفجار در مرکز رشد جهاد دانشگاهی این شهرستان خبر داد.
سرهنگ کریم اکبری ، گفت: پس ازحضور ماموران در محل و بررسی اولیه مشخص شد،در این حادثه شش نفر مصدوم شده که به کمک گروه‌های امدادی به مراکز درماني انتقال يافتند.
وی خاطرنشان ساخت: برابر اعلام حاضران این انفجار در کارگاه پرورش قارچ در هنگام ضدعفونی کردن مواد اولیه رخ داده و علت دقیق و میزان خسارت وارده به این مرکز در دست بررسی است.
تصادف اتوبوس با تیبا
بوشهر – فارس: رئیس ‌شبکه بهداشت و درمان دشتی از تصادف یک دستگاه اتوبوس با خودروی تیبا در محور دشتی، خبر داد.
پرویز احمدی، اظهار داشت: در برخورد اتوبوس با خودرو سواری تیبا در محور کاکی به بادوله در شهرستان دشتی سه نفر کشته و یک نفر مصدوم شد.
وی افزود: در این حادثه دو  نفر دارای علائم حیاتی بودند که در مسیر اعزام به بیمارستان دشتی جان سپردند، همچنین دو نفر به بیمارستان زینبیه خورموج منتقل شدند که یک نفر به‌ علت شدت جراحات فوت کرد و نفر دیگر برای ادامه درمان به بیمارستان برازجان اعزام شد.
شکار شکارچی
بیرجند – خبرگزاری صدا و سیما: رئیس ‌اداره حفاظت محیط زیست زیرکوه از دستگیری دو نفر متخلف شکار کل وحشی در این شهرستان خبر داد.
صادقی افزود: از این شکارچیان لاشه یک رأس کل وحشی و یک قبضه اسلحه و ادوات شکار کشف و ضبط شد.
وی گفت: جریمه شکار غیرمجاز کل وحشی 100میلیون ریال است.