kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۰۱۰
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰

کابوس زباله‌ها در نیویورک

سطل‌های زباله در سطح شهر نیویورک تناسبی با جمعیت موجود ندارد و این موضوع باعث می‌شود تا نیمه‌های شب، ردیفی از زباله‌ها سراسر کوچه‌ها و خیابان‌های مناطق پرجمعیت را بگیرد.



به گزارش تسنیم، یکی از معضلاتی که در شهر نیویورک آمریکا بسیاری از مردم با آن رو‌به‌رو هستند، مسئله جمع‌آوری زباله‌ها و انباشت آنها در معابر اصلی شهر است چراکه این شهر سالانه 14 میلیون تن زباله تولید می‌کند که نسبت به دیگر شهر‌های جهان بسیار بیشتر است.
 نیویورک همچنین متراکم‌ترین شهر آمریکا است و خیابان‌های باریک و پرترافیک آن، جمع‌آوری تمام زباله‌ها را از سطح شهر با مشکل رو‌به‌رو می‌کند.
 نیویورکی‌ها، کیسه‌های پاره شده و پر از پوست موز، قهوه و مواد غذایی فاسد شده خود را مقابل منازلشان رها می‌کنند.
مشکلات مدیریت پسماند چیز جدیدی برای نیویورک نیست؛ در تاریخ این شهر تا اواسط دهه 1900 روش اصلی نیویورک برای دفع زباله‌ها صرفاً ریختن آن به اقیانوس بود!  در حال حاضر سیستم مدیریت و جمع‌آوری پسماند‌ها در نیویورک، به دو روش انجام می‌شود؛  زباله‌ها از طریق دو سیستم جداگانه، یکی عمومی و دیگری خصوصی جمع‌آوری می‌شوند.
بسیاری از کارمندان مراکز جمع‌آوری زباله با کمبود دستمزد و مشکلات گسترده مواجه هستند و آنها نسبت به انجام صحیح کار خود کوتاهی می‌کنند.
افزایش موش‌ها در سطح شهر نیویورک، محصول ازدیاد زباله‌ها در این شهر بزرگ است؛ میزان اعلام شکایت از موش‌ها به نهادهای شهری از تعداد تقریبی 2400 مورد در سال 2014 به تقریبا 6 هزار مورد در سال جاری رسیده است.