kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۰۰۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳
هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران

سپاهان سومین شکست متوالی تراکتور را رقم زد /خط و نشان استقلال برای مدعیان با زدن 5 گل به نفت

تیم فوتبال استقلال تهران با کسب پیروزی 5 بر صفر برابر نفت آبادان نشان داد که یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر است.



سرویس ورزشی-

در ادامه دیدارهای هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران، روز سه شنبه دو بازی برگزار شد که طی آن استقلال و سپاهان برابر حریفان خود به برتری رسیدند. در تهران استقلال با نتیجه پرگل 5 بر صفر نفت آبادان را شکست داد. در این بازی محمد دانشگر(۱۰)، شیخ دیاباته(۲۱)، مهدی قائدی(۲۶)، وریا غفوری(۳۱) و میلیچ(۷۲) برای استقلال گل زدند.
شروع این دیدار با حملات زهردار استقلال همراه بود و شاگردان استراماچونی خیلی زود به گل برتری دست پیدا کردند. پس از آنکه حسین حسینی شوت آل کثیر را مهار کرد، دروازه‌بان صنعت نفت در دقیقه ۱۰ مرتکب اشتباه شد و توپ مقابل سه بازیکن استقلال از دستش رها شد که محمد دانشگر با یک ضربه آرام دروازه خالی را باز کرد.
پس از اینکه گل صنعت نفت قصد داشت دروازه حریف را با خطر مواجه کند اما این استقلال بود که توسط فرشید اسماعیلی صاحب یک موقعیت دیگر شد اما شوت این بازیکن با فاصله‌اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت.در دقیقه ۲۰ حرکت دیاباته به سمت دروازه صنعت نفت با خطای دروازه بان صنعت نفت درون محوطه جریمه همراه شد اما داور خطا را بیرون از محوطه اعلام کرد. این ضربه را وریا غفوری روی دروازه صنعت نفت ارسال کرد و شیخ دیاباته با ضربه سر گل دوم آبی‌ها را در دقیقه ۲۱ وارد دروازه مهمان آبادانی کرد.
پنج دقیقه بعد این مهدی قائدی بود که با شوتی محکم برای سومین بار دروازه صنعت نفت را باز کرد تا شاگردان استراماچونی طوفانی‌ترین شروع دیدارهای این فصل خود را داشته باشند. پیش از این گل شوت محکم وریا غفوری به تیر عمودی دروازه برخورد کرد. غفوری اما در دقیقه ۳۱ توانست از روی یک ضربه ایستگاهی زیبا برای چهارمین بار دروازه حریف را باز کند.
نیمه دوم اما برای استقلال مثل نیمه اول پیش نرفت و این تیم عطش لازم برای رسیدن به گل‌های بیشتر را نداشت. البته خسته شدن مهدی قائدی و شیخ دیاباته باعث شد استراماچونی اواسط نیمه دوم تصمیم به تعویض این دو بازیکن با فاصله چند دقیقه بگیرد. با این حال آبی‌ها در نیمه دوم هم زهردار بودند و هر گاه به سمت دروازه صنعت نفت حمله کردند تماشاگران نیم خیز شدند. در دقیقه ۷۲ میلیچ از روی یک توپ برگشتی توانست با شوتی تماشایی برای پنجمین بار دروازه حریف آبادانی را باز کند.
استقلال با این پیروزی پرگل ۱۸ امتیازی شد و با چند پله صعود به رده سوم رسید و با یک امتیاز کمتر از پرسپولیس همسایه رقیب سنتی اش شد. صنعت نفت هم ۱۶ امتیازی باقی ماند.
در دیگر بازی روز سه شنبه سپاهان در اصفهان با دو گل تراکتور‌سازی را شکست داد تا سومین شکست متوالی تراکتوری‌ها رقم بخورد. در این بازی که در ورزشگاه نقش جهان برگزار می‌شود، سجاد شهباززاده (۴۴) با یک ضربه سر توانست برای سپاهان گلزنی کند. در شروع نیمه دوم بازهم این سپاهان بود که به گل رسید. در دقیقه ۵۱ کی‌روش استنلی دروازه تراکتور را با ضربه سر باز کرد. شاگردان امیر قلعه نویی با این پیروزی خانگی ۲۲ امتیازی شدند و همچنان صدر جدول را در اختیار خود نگه داشتند. تراکتور هم سومین شکست متوالی را تجربه کرد تا همچنان ۱۷ امتیازی باقی بماند.
تقابل تیم‌های بدون تماشاگر
در ادامه هفته دهم لیگ برتر امروز پنجشنبه ساعت 15:30 در ورزشگاه شهدا شهر قدس شاید کم تماشاگر‌ترین دربی جهان فوتبال برگزار شود! مسابقه بین دو تیم خودرو‌ساز فوتبال ایران که امکانات مناسبی دارند و به معنای واقعی باشگاه هستند با این حال این دو باشگاه هوادار ندارند اما در این سال‌ها بازیکنان خوبی را پرورش داده‌اند و به فوتبال کشور معرفی کرده‌اند.
امروز صف‌آرایی این دو تیم مقابل یکدیگر می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد. هر دو تیم 9 امتیازی هستند ولی پیکان به لطف تفاضل گل بهتر در رده دهم جدول ایستاده و سایپا دوازدهم است.
برنامه ادامه دیدارهای هفته دهم به این شرح است:
پنجشنبه 16 آبان 1398
*پیکان.........................................................سایپا(ساعت 15:30)
جمعه 17 آبان 1398
*ماشین‌‌سازی‌تبریز............................ذوب آهن(ساعت15:30)
*شهر خودرو.................................پارس جنوبی جم(ساعت16)
*نفت‌ مسجدسلیمان.................نساجی مازندران(ساعت16:45)
*شاهین ‌بوشهر..............................گل گهرسیرجان(ساعت17:45)