kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۳۹۹۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲

خواندنی از ورزش ایران



* مهدی خدابخشی درباره حضور خود در صربستان و مبارزه برای این کشور در رویدادهای بین‌المللی گفت: ماجرای رفتن من به صربستان با دیگران متفاوت‌ است. تقدیر و سرنوشتم اینگونه بود که زندگی شخصی و فعالیت ورزشی خود را در کشور دیگری ادامه دهم. ۸ ماه است که در این کشور زندگی و تمرین می‌کنم و حدود ۵ ماه است که با دخترمورد علاقه‌ام که تکواندوکار است، ازدواج کرده‌ام. متاسفانه مادرهمسرم مبتلا به سرطان است. بیماری ایشان به گونه‌ای است که تنها می‌شود روند پیشرفت آن را کنترل کرد و به همین دلیل نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد. همین مسئله باعث شده تا همسرم مجبور به زندگی در صربستان باشد و من نیز برای حمایت از او و مادرش در این کشور هستم.
* طی حکمی از سوی رئیس‌فدراسیون بوکس، رضا مهدی پور به عنوان مدیر تیم‌های ملی بوکس انتخاب شد. مهدی پور از پیشکسوتان بوکس ایران است که سابقه هدایت تیم‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان را دارد.
* از سوی کمیته ملی المپیک ۳۷ میلیارد ریال به حساب فدراسیون‌های ورزشی واریز شد. کیکاوس سعیدی سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک گفت: در این مرحله، مبلغ ۳۷ میلیارد و ۷۵۱ میلیون ریال به حساب ۴۳ فدراسیون واریز شد. وی ادامه داد: به رغم آنکه ۵ ماه تا پایان سال باقی مانده است ولی اکثر فدراسیون‌ها ۹۰ درصد از بودجه مصوب سال ۹۸ خود را دریافت نموده‌اند تا نگرانی از بابت دریافت بموقع بودجه از سوی کمیته ملی المپیک نداشته باشند. البته در این میان برخی فدراسیون‌ها در فهرستی که از سوی کمیته المپیک منتشر شد حضور نداشتند.یکی از مسئولان کمیته ملی المپیک در این مورد توضیح داد که پرداخت بودجه برای همه فدراسیون‌ها به صورت همزمان اقدام می‌شود اما شش فدراسیون نتوانستند حساب خود را نزد بانک مرکزی افتتاح کنند و شماره‌اش را به کمیته اعلام کنند. به همین خاطر مثل سایر فدراسیون‌ها بودجه اختصاص یافته را دریافت نکردند. کمیته ملی المپیک منتظر اعلام شماره حساب این شش فدراسیون است تا سهم آنها را نیز به حساب شان واریز کند.