kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۳۹۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴
صفار هرندی:

کارنامه آمریکا در ایران سیاه است

کارنامه آمریکایی‌ها در ایران همیشه سیاه بوده و حتی پس از وقوع انقلاب اسلامی دست از سیاه‌کاری‌های خود نکشیدند.




تبریز- خبرنگار کیهان:

محمد حسین صفارهرندی وزیر اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر دیروز در تبریز گفت: آمریکا همیشه سابقه سیاهی داشته است ولی امروز ما معادله‌های برخورد خود با این کشور را به نفع نظام و مردم عوض کرده‌ایم و در برابر آنان با صلابت و قدرت ظاهر می‌شویم.
وی افزود: آمریکا در بعد از انقلاب اسلامی دنبال جایگزین کردن گروه‌های چریکی، جبهه ملی، بازرگان، منافقین و حزب توده به جای نام «امام خمینی» بود ولی موفق نشد.
صفار هرندی گفت: برغم این سابقه بد و سیاه، قطع رابطه دایمی با آمریکا مطرح نبود. ما در برابر تحریم‌های شدید نفتی در سال 59 کشور را بخوبی و با صلابت اداره کردیم. اکنون نیز رمز پیروزی مقاومت است. نسخه انقلاب یادمان داده که در برابر زیاده‌خواهان، قدرتمند و خردکننده ظاهر شویم. اکنون بنا به اقتدار ایران اسلامی معادله بین دو کشور تغییر یافته و این ما هستیم که جواب آمریکا و مزدورانش را با قدرت می‌دهیم.
صفار هرندی گفت: در دوره اصلاحات برخی‌ها به دنبال تغییر دادن ادبیات در مقابل کشورهای قوی رفتند و حتی از آبراهام لینکلن بعنوان شهید یاد شد و 13 آبان را افراد مجلس سوم و اصلاح‌طلبان نام‌گذاری نمودند ولی به ناگهان تبدیل به قربان صدقه‌گوهای آمریکا شدند.
وی اظهار داشت: در قبال همه این موارد آمریکا از ما به‌عنوان محور شرارت یاد کرد.
در قبال رفتار دوستانه نسبت به آمریکا چیزی بجز عمل نکردن به تعهدات از آمریکایی‌ها ندیدیم. امروز آمریکا بالاترین خصومت و دشمنی را با ایران دارد. وقتی اوضاع چنین است چرا حسن‌نیت داشته باشیم. آمریکا بهترین متحد خود را که عربستان است گاو شیرده می‌نامد.
هرندی گفت: ما مستقل و قوی هستیم و خودمان برای خودمان تصمیم می‌گیریم. آمریکا درک کرده و فهمیده است که اگر ضربه بزند، ضربه می‌زنیم و ضربه‌ای که می‌خورد، کشنده است. خروج از دایره سیاست‌های کلی نظام از سوی هیچ مقامی پذیرفته و روا نیست و هر مسئولی در قوه اجرایی قانون خلاف سیاست‌های فوق را تصویب کند می‌توان یقه‌اش را گرفت.
وی افزود: در زمان احمدی‌نژاد نیز فاصله ایران و آمریکا عمق زیادتری گرفت ولی از خصومت کاسته شد. بخشی از رفتارهای احمدی‌نژاد قابل قبول و بخشی قابل قبول نیست. احمدی‌نژاد نیز خواستار نزدیکی به آمریکا شد که منجر به تشدید تحریم‌ها شد. ما امروز قدرتمند هستیم. رتبه جهانی ما در کنار تمام مشکلات 27 است.
صفار هرندی در همایش مبارزه با استکبار در تالار دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز تصریح کرد: هر وقت در اقتصاد از بیگانگان دور شدیم، موفق شدیم. در سال گذشته صادرات دانش‌بنیان‌های کشور 600 هزار میلیارد ریال بود در حالی که در نیمه اول امسال به 100 هزار میلیارد تومان رسید و در آینده به 500 هزار میلیارد تومان خواهیم رسید. وابسته بودن به خارج چاره کار اقتصاد نیست بلکه باید راه‌کارهای داخلی را جستجو کرد.