kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۳۸۴۳
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶

سربازان صهیونیست جوان فلسطینی را برای تفریح کشتند!

نظامیان صهیونیست یک جوان فلسطینی را در حالی هدف گلوله قرار ‌دادند که وی پشت به آنها و با فاصله زیاد در حال دور شدن بود. رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرده‌اند که این نظامیان «به نوعی برای تفریح» به سمت این فلسطینی شلیک کرده‌اند. صهیونیست‌ها به این جوان گفته بودند «برو»! اما پس از دور شدن او را به گلوله می‌بندند!

نظامیان صهیونیست یکبار دیگر «برای تفریح» جوان فلسطینی را هدف قرار‌ دادند. روز شنبه ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌دهد نظامیان صهیونیست یک جوان فلسطینی را از پشت سر و در حالی که وی دستان خود را بالا گرفته و با فاصله زیاد در حال دور شدن است، هدف قرار می‌دهند. آن‌طور که در این ویدیو مشخص است، نظامیان رژیم صهیونیستی ابتدا به این جوان فلسطینی که کارت تردد مخصوص فلسطینی‌ها را نشان می‌دهد، می‌گویند که حق عبور ندارد و باید از آن نقطه دور شود. این جوان آن‌طور که نظامیان گفتند عمل کرده و در حالی که دستانش را بالا گرفته، دور می‌شود. با این وجود، صهیونیست‌ها به سمت این جوان تیراندازی می‌کنند و او در حالی که از درد فریاد می‌کشد، نقش بر زمین می‌شود. پایگاه «تایمز اسرائیل» نوشته «به نظر می‌رسد این اقدام در تونلی در مرکز کرانه باختری رخ داده و نظامیانی هم که به سوی این جوان فلسطینی شلیک کرده‌اند، از اعضای پلیس مرزی این رژیم هستند».
پلیس مرزی رژیم صهیونیستی در واکنش به انتشار این ویدیوی هولناک بیانیه‌ای صادر و مدعی شد این حادثه مربوط به یک سال و نیم پیش است! در این بیانیه همچنین ادعا می‌شود فردی که این تیراندازی را انجام داده و دیگر نظامیان حاضر در این ویدیو، به عنوان «تنبیه» به واحدهای دیگر ارتش منتقل شده‌اند! کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اما روایتی دیگر دارد. این شبکه صهیونیستی جدید بودن جنایت را رد نمی‌کند اما می‌نویسد گلوله شلیک‌شده «پلاستیکی» بود! اما پایگاه «هاآرتص» نوشته در تحقیقات مربوط به این تیراندازی عنوان شده است که به نظر می‌رسد این نظامیان «به نوعی برای تفریح» به سمت این فلسطینی شلیک کرده‌اند.
خالد مشعل
از سوی دیگر، خالد مشعل رئیس ‌سابق دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگویی در حاشیه کنفرانس «پیشگامان مسجدالاقصی» در ترکیه به موضوعات مختلف مربوط به فلسطین پرداخت. مشعل گفت: «معامله قرن» ساخت عرب‌هاست که در دهان آمریکا گذاشته شده است، اما برخی از کسانی که وعده فراهم کردن پوشش عربی برای این طرح را داده بودند شکست خوردند و بعضی دیگر عقب نشستند.
وی ادامه داد: «ما اختلافاتی فلسطینی داریم اما بر سر مردود دانستن معامله قرن اجماع داریم و این طرح بدون موافقت فلسطینی موفق نخواهد شد؛ خسارت‌هایی به خاطر این طرح دیده می‌شود که از جمله آنها دادن جولان به اسرائیل، انتقال سفارت آمریکا به قدس و قطع کمک‌ها به آنرواست اما اصل قضیه هیچ تغییری نکرده است». وی عادی‌‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محدود به چند کشور دانست و گفت: «موضوع تأسف‌آورتر بحث عادی‌‌سازی روابط از دروازه مسابقات ورزشی است».