kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۳۰۷۵
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲

توصیه‌کنندگان سند 2030 بخوانند /گزارش رویترز از افزایش همسرکشی و خشونت علیه زنان در فرانسه

خبرگزاری رویترز در گزارشی از افزایش همسرکشی و خشونت جنسی علیه زنان فرانسوی خبرداده و نوشته خشونت جنسی در فرانسه دست کم به میزان ۵۳ درصد نسبت به سال پیش از آن افزایش یافته است.



در حالی که تصور عمومی این است که در کشورهای غربی خشونت علیه زنان نسبت به کشورهای دیگر بسیار پایین‌تر است اما گزارش‌ها چیز دیگری را نشان می‌دهد. بر اساس این گزارش‌ها در چند سال گذشته میزان خشونت‌ علیه زنان در فرانسه به طور چشمگیری گسترش یافته به گونه‌ای که آزار و اذیت‌های جنسی و به قتل رسیدن توسط شریک زندگی از جمله مهم‌ترین خشونت‌هایی هستند که زنان فرانسوی با آن‌روبه‌رو می‌شوند.
تسنیم در این باره به نقل از «رویترز» نوشته، زنان فرانسه در مقابل آزار و اذیت‌های جنسی و خشونت‌های خانگی، اعتراضات گسترده‌ای را در سال‌های مختلف برگزار کرده‌اند؛ در اعتراض اخیر، صدها زن در پاریس روی زمین به حالت مرده دراز کشیدند تا با این روش توجه‌ها را نسبت به خشونت خانگی علیه زنان جلب کنند؛ این تجمع اعتراضی در «پلاس دو لا رپوبلیک» از میدان‌های اصلی مرکز پاریس برگزار شد. بر اساس این گزارش معترضان نام هر کدام از قربانیان خشونت خانگی در فرانسه را در دست داشته و یک به یک روی زمین می‌افتادند و فریاد می‌کشیدند: «نه یکی دیگر.».
 «نه یکی دیگر» کمپینی است که در سال 2015 در اعتراض به خشونت‌ علیه زنان در آرژانتین شکل گرفت. دولت فرانسه از ماه گذشته مجموعه نشست‌هایی را در سراسر کشور با موضوع «مبارزه با خشونت خانگی» آغاز کرده که نخستین اقدام برای حل این معضل محسوب می‌شود؛ قرار است در چارچوب این نشست‌ها و با هم‌اندیشی نمایندگان دولت و انجمن‌ها، امکانات جدیدی برای مبارزه با این شکل از خشونت فراهم آید.
«ساندرین بوچیت»، که رئیس‌یک انجمن حمایت از قربانیان خشونت‌های خانگی است و خواهر خودش به دست شریک زندگی‌اش در مقابل چشمان دختر 7 ساله‌اش به آتش کشیده و کشته شده، به رویترز گفته بالا رفتن آمار قربانیان خشونت خانگی، غیرقابل قبول است.یکی دیگر از مشکلاتی که زنان فرانسوی به واسطه آن، مورد هجمه قرار دارند «آزار و اذیت‌های جنسی» است؛ براساس این گزارش «سازمان ملی بازرسی جرم و جنایت» و «موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی» فرانسه، تعداد کسانی که در سال 2017 میلادی قربانی خشونت جنسی غیر خانگی بوده‌اند، دست کم به میزان 53 درصد نسبت به سال پیش از آن افزایش یافته است.دو نهاد مزبور در گزارش سالانه خود در سال 2018 هم اعلام کرده‌ بودند که تعداد قربانیان سوء‌استفاده جنسی در فرانسه از 173 هزار نفر در سال 2016 میلادی، به 265 هزار نفر در سال 2017 میلادی رسیده است.