kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۳۰۲۸
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱
مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا:

«خودکشی»‌، دومین عامل مرگ و میر بین سنین 10 تا 24 سال در آمریکاست

«مرکز کنترل و پیشگیری بیماری» آمریکا با انتشار گزارشی قابل تامل اعلام کرده خودکشی در این کشور افزایش «چشمگیری» پیدا کرده و تبدیل به دومین عامل مرگ و میر در بین سنین 10 تا 24 سال شده است. روانشناسان آمریکایی می‌گویند، علت این خودکشی‌ها را نمی‌دانند.



سرویس خارجی-

 خودکشی در آمریکا طی 50 سال گذشته به شدت افزایش یافته است. بر اساس گزارش نشریه «بلومبرگ»، صرفاً در طول سال 2017 تعداد 1.4 میلیون خودکشی در کشور آمریکا ثبت شده است! از این تعداد، 44 هزار و 193 نفر جان خود را از دست داده‌اند یعنی در هر 12 دقیقه یک خودکشی در آمریکا به ثبت می‌رسد! رئیس‌انجمن روان‌پزشکی آمریکا می‌گوید: «مشخص نیست چرا نرخ‌ خودکشی در آمریکا در حال افزایش است»!
خودکشی جوانان و نوجوانان در آمریکا در حال تبدیل‌ شدن به یک معضل بسیار بزرگ است؛ این مشکل در بین پسران و دختران 10 تا 15 سال با سرعت بیشتری در حال افزایش است؛ به گفته «اورن میرن» عضو انفورماتیک زیست‌پزشکی دانشگاه «هاروارد» شیوع مصرف مواد مخدر در بین جوانان و اعتیاد آنها به شبکه‌های اجتماعی علت افزایش خودکشی در بین نوجوانان و جوانان است. برخی کارشناسان نیز افسردگی و در دسترس بودن سلاح گرم را دلیل افزایش خودکشی‌ها می‌دانند.
تا پیش از 2007 خودکشی دهمین عامل مرگ و میر در بین مردم آمریکا بود اما نتایج تحقیقات اخیر نشان می‌دهد خودکشی به دومین عامل مرگ و میر در بین سنین 10 تا 24 سال تبدیل شده است. گزارش جدید «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری» آمریکا نشان می‌دهد آمار خودکشی در این کشور میان سنین ۱۰ تا ۲۴ ساله در بازه زمانی ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷، در حدود 56 درصد افزایش یافته است. طبق این گزارش، در سال ۲۰۱۷، خودکشی دومین عامل مرگ در این گروه سنی بوده است.«مرکز کنترل و پیشگیری بیماری» آمریکا همچنین در گزارش خود اعلام کرده میزان ارتکاب به قتل نیز در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ در آمریکا ۱۸ درصد افزایش داشته است.
خودکشی در بین کهنه سربازان و نیروهای پلیس آمریکا نیز طی سال‌های اخیر رکورد زده است. داده‌های آماری وزارت امور کهنه‌سربازان آمریکا نشان می‌دهد میزان خودکشی در میان نظامیان جوان (۱۸ تا ۳۴ ساله) افرایش چشمگیری داشته است و از هر ۱۰۰ هزار نظامی، ۴۵ نفر در سنین فوق، خودکشی کرده‌اند. چندی پیش نیز رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «روزانه به طور میانگین ۲۰ کهنه ‌سرباز و نظامی آمریکایی خودکشی می‌کنند؛ یعنی سالانه بیش از ۶ هزار نظامی جان خود را به دست خود می‌گیرند. باورکردنی نیست. این آمارِ سرسام‌آور یک تراژدی بزرگ است».پایگاه اینترنتی‌ «ای‌بی‌سی نیوز» نیز در همین زمینه به نقل از یک مرکز آماری با بیان اینکه «هر ساله تعداد افسران پلیس بیشتری در حین انجام وظیفه اقدام به خودکشی می‌کنند» گزارش داده سطح خودکشی در میان نیرو‌های پلیس آمریکا به بدترین نقطه رسیده و تنها در سال گذشته میلادی ۱۶۵ پلیس به زندگی خود خاتمه داده‌اند.