kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۹۲۸
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸
یدیعوت آحارونوت خبر داد

حضور پر رنگ عوامل جاسوسی تل‌آویو در دستگاه اطلاعاتی امارات

دستگاه اطلاعاتی امارات بخش قابل توجهی از نیروهای خود را از صهیونیست‌های کار آزموده در فلسطین‌اشغالی جذب کرده و به آنها حقوق‌های نجومی می‌دهد.

روند عادی شدن روابط امارات با رژیم صهیونیستی در ابعاد مختلف سیاسی، نظامی و اقتصادی در حال پیگیری است. در زمینه اطلاعاتی نیز برخی از نیروهای اطلاعاتی اسرائیل، جذب امارات شده‌اند تا روابط دو طرف در همه ابعاد فعال شود.
تحقیقات رسانه‌های صهیونیستی نشان می‌دهد برخی از افرادی که دوران خدمت وظیفه خودشان را در یگان‌های فناوری ارتش رژیم صهیونیستی گذارنده‌اند، در ازای دریافت دستمزدهای نجومی، جذب شرکت‌های مرتبط با سرویس‌های اطلاعاتی امارات شده‌اند. یک مقام سابق رژیم صهیونیستی به روزنامه «یدیعوت آحارونوت» گفته چندی پیش سربازی که خدمت وظیفه‌اش را در یکی از یگان‌های تخصصی سایبری دستگاه اطلاعاتی اسرائیل به پایان رسانده بود، با او تماس گرفته و گفته است که در حال حاضر مشغول ساخت ابزارهای جاسوسی برای یک کشور عربی است.
به گزارش فارس، این مقام سابق رژیم صهیونیستی می‌گوید: «از این تماس تعجب کردم؛ اول فکر کردم شوخی است. ابزارهایی که او درست می‌کند ممکن است برای جاسوسی از یکی از فرماندهان ارتش اسرائیل و هک گوشی همراه او مورد استفاده قرار بگیرد.» این مقام گفته، شمار کسانی که وضعیتی مانند این سرباز سابق اسرائیلی دارند، زیاد است.
گفته‌های او موجب شده روزنامه یدیعوت آحارونوت تحقیقاتی را درباره این موضوع آغاز کرده و متوجه شود عده زیادی از فارغ‌التحصیلان یگان‌های اطلاعاتی در ارتش اسرائیل در حال همکاری با شرکت‌های مرتبط با دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای عربی هستند. گزارش یدیعوت آحارونوت حاکی است فارغ‌التحصیلان یگان‌های اطلاعاتی مخفی اسرائیل مانند «یگان ۸۲۰۰» برای شرکت‌های عربی کار می‌کنند. شرکت اماراتی«دارک متر» که بازوی بازرگانی اداره اطلاعات امارات است، یکی از شرکت‌هایی است که این فارغ‌التحصیلان را در ازای پرداخت حقوق‌های نجومی به خدمت می‌گیرد. در یک مورد، این شرکت با یکی از صهیونیست‌ها تماس گرفته و به او پیشنهاد داده که جذب این شرکت شود. فرد اسرائیلی درخواست ماهانه ۴۰ هزار دلار پول کرده، اما به وی اطلاع داده شده که حقوق او از این بیشتر است و ۱۰۰ هزار دلار در ماه برای او در نظر گرفته شده است.
ناپدید شدن مرموز سرهنگ اماراتی
یک سرهنگ اماراتی به دلیل افشای اطلاعات درون سازمانی ارتش این کشور، از سوی مقام‌های امنیتی ربوده شده وهیج اطلاعی از وی در دسترس نیست.
خبرگزاری فارس با انتشار این خبر به نقل از پایگاه «العربی» افزود، سرهنگ «سعید الظبی» به اتهام افشای اسرار نظامی ارتش امارات دستگیر شد. پدر وی نیز قبلا به همین جرم از سوی مقام‌های امنیتی دستگیر شده بود.
 این افشاگر اماراتی قبل از دستگیری در یک نوار صوتی 30 دقیقه‌ای، از جزئیات دستگیری پدرش سرهنگ «سعید الظبی» و فساد مالی ارتش پرده برداشته بود. وی در این نوار صوتی گفته بود قصد دارد به کاخ «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی برود و فساد موجود در داخل ارتش امارات را به اطلاع وی برساند، اما قبل از هرگونه اقدامی بازداشت شد.
این افشاگر ارتش امارات در نوار صوتی فوق همچنین به سابقه فساد مالی در نیروهای مسلح این کشور در 30 سال گذشته حین خدمت پدرش و اتهام زنی به وی در این زمینه‌اشاره کرد. وی به فساد مالی افسران ارتش امارات به ویژه رئیس‌ستاد مشترک ارتش، رئیس‌دادگستری ارتش و دادستان کل ارتش از جمله در عقد قراردادهای ساختگی در انجام پروژه‌هایی که هرگز اجرا نشده‌اند و به جیب زدن میلیاردها دلار‌اشاره کرد و دلیل دستگیری پدرش را نیز آگاهی از این موارد اعلام کرده است.