kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۹۲۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸

دستگیری 80 معترض در تجمع ضد دولتی باکو

پلیس جمهوری آذربایجان ضمن سرکوب تظاهرات مخالفان سیاست‌های اقتصادی دولت در باکو، 80 معترض را بازداشت کرد.

پلیس آذربایجان روز شنبه به تجمع مخالفین دولت در باکو یورش برد و بر اساس گزارش رویترز‌،80 تن از آنها را بازداشت کرد. این راهپیمایی قرار بود در اعتراض به پایین بودن دستمزدها، فساد و نبود انتخابات آزاد و مستقل در این کشور برگزار شود، اما در همان ابتدا، پلیس به معترضان یورش برد.
«علی کریملی» رهبر حزب غربگرای «جبهه مردمی» قبل از دستگیری گفت، نزدیک به ۵۰ نفر ظرف روزهای گذشته بازداشت شده‌اند. شمار زیادی از این بازداشت‌شدگان از نفرات فعال در سازمان‌دهی تجمع اعتراضی روز شنبه بودند. وی پیش از دستگیری گفت: «ما خواستار آن هستیم که از حقوق مان در قانون اساسی و از آزادی‌های مان محافظت شود. ما از این دولت هراس نداریم و تا پایان مبارزه خواهیم کرد». پلیس همچنین چندین خیابان در مرکز باکو را مسدود کرد. دو ایستگاه مترو به صورت موقت بسته شدند و دسترسی به اینترنت با اختلال مواجه شد.
کمتر از دو هفته پیش نیز پلیس جمهوری آذربایجان بسیاری از مخالفان را که به درخواست شورای ملی نیروهای دموکراتیک، دست به یک تجمع زده بودند، بازداشت کرده بود. شورای ملی نیروهای دموکراتیک مجموعه‌ای از نیروهای اپوزیسیون در آذربایجان است. نیروهای مخالف، دولت باکو را به ناتوانی در حل برخی مشکلات از جمله فساد اقتصادی و نیز حل مناقشه قره‌باغ متهم می‌کنند.