kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۸۱۲
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱

حمله خمپاره‌ای ائتلاف سعودی به کاروان کمک‌های بشر دوستانه در غرب یمن

نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی با حملات خمپاره‌ای، کاروان کمک‌های بشردوستانه در غرب یمن را به آتش کشیدند.

یک منبع محلی در شهر «الدریهمی» واقع در استان «الحدیده» در غرب یمن از حمله عناصر دولت منصورهادی به عنوان متحد عربستان به کاروان کمک‌های بشردوستانه خبر داد. به نوشته پایگاه شبکه المسیره، شبه‌نظامیان با حملات خمپاره‌ای موجب آتش گرفتن محموله‌ها شده و خسارت فراوانی به آنها وارد کردند. به گفته این منبع یمنی، کامیون‌ها در آستانه ورود به شهر بودند که هدف قرار گرفتند. شبه‌نظامیان دولت مستعفی تا مدت‌ها مانع ورود کامیون‌ها به شهر می‌شدند و پنجشنبه با تلاش‌های سازمان ملل، اجازه دادند تا محموله‌ها به شهر برسد؛ آرد، شکر و مقداری دارو بار این کامیون‌ها بود. بنا بر این گزارش حمله به کامیون‌ها درست مقابل چشم مسئولان سازمان بهداشت جهانی، صلیب سرخ جهانی و نمایندگانی از سازمان ملل صورت گرفت. در همین راستا عناصر وابسته به ائتلاف سعودی محله‌های الدریهمی را نیز هدف قرار‌دادند که موجب خسارات فراوان به دارایی‌های مردم شد اما خسارت جانی در پی نداشت.
تعویق مجدد عرضه سهام آرامکو
حمله ماه گذشته انصارالله به شرکت آرامکوی عربستان باعث شده تا خسارات زیادی به آل‌سعود وارد شود. در این راستا، دو منبع سعودی مطلع از تأخیر دوباره در واگذاری سهام شرکت نفتی آرامکو خبر دادند. آنها به خبرگزاری رویترز گفتند که دولت سعودی قصد دارد به منظور به‌روز‌رسانی گزارش‌های مالی سه ماهه سوم سال، واگذاری سهام آرامکو را به تأخیر بیندازد. یکی از این منابع گفت که آنها (حاکمان سعودی) قصد دارند پس از حمله به تأسیسات نفتی آرامکو در چهاردهم سپتامبر گذشته (۲۳ شهریور) تمام تلاش خود را برای رسیدن به قیمت مدنظر و نتایج مطلوب به کار گیرند که این موضوع نشان می‌دهد تأثیر منفی حمله مذکور همچنان بر ارزش سهام آرامکو ادامه دارد. در این گزارش‌اشاره‌ای به تاریخ مدنظر دولتمردان سعودی برای عرضه سهام آرامکو ذکر نشده است. پیش از این منابع آگاه در این زمینه گفته‌ بودند که دولت سعودی مجوز عرضه سهام آرامکو در بازار بورس عربستان را احتمالا به زودی صادر خواهد کرد. ریاض ارزش کل آرامکو را
دو هزار میلیارد دلار برآورد کرده است و انتظار دارد از عرضه پنج درصد سهام آن ۱۰۰ میلیارد دلار تامین سرمایه کند؛ اما حمله یمنی‌ها به تأسیسات آرامکو برنامه سعودی‌ها را با مانع بزرگی همراه کرده است.