kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۷۵۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
برد بزرگ برابر کره و امیدهایی که زنده شد

هندبالیست‌ها شکست فوتبال مقابل بحرین را جبران می‌کنند؟

بعد از برد بزرگ هندبالیست‌های ایرانی برابر کره جنوبی، حالا همه در انتظار یک برد دلچسب مقابل بحرین هستند.

هندبال ایران که در سال‌های اخیر به دلیل عدم ثبات در مدیریت فدراسیون و نیمکت تیم ملی دچار افت شده و کمی هم از چشم مردم دور مانده، این روزها مسابقات مهم و سرنوشت‌‌سازی را سپری می‌کند.
هندبالیست‌های ایرانی که با یک سرمربی ایرانی به نام علیرضا حبیبی به جنگ تیم‌های پرقدرت قاره آسیا رفتند، در اولین بازی خود جمعه شب گذشته از سد کره‌جنوبی، تیم پرافتخار و قدرتمند آسیا عبور کردند تا امیدهای طرفداران این رشته برای کسب سهمیه المپیک زنده شود. این برد در شرایطی که کسی امید چندانی به درخشش هندبال ایران نداشت، بار دیگر نام این رشته را بر سر زبان‌ها‌انداخته و توجه مسئولان و مردم را به این تیم در روزهای حساسی که پیش رو دارد، افزایش داده است.
رقابت‌های انتخابی المپیک با حضور 8 تیم برتر قاره آسیا در 2 گروه 4 تیمی برگزار می‌شود که ایران با کره جنوبی، بحرین و کویت در یک گروه قرار گرفته است. البته فقط یک تیم از این رقابت‌ها به المپیک 2020 صعود خواهد کرد و با توجه به حضور تیم چندملیتی قطر سایر تیم‌ها از شانس کمتری برای رسیدن به عنوان قهرمانی و سهمیه المپیک برخوردار هستند.
با این حال شکست دادن کره‌جنوبی در یک بازی هیجان انگیز و با نتیجه 28 بر 27 نشان داد که هندبالیست‌های ایرانی می‌توانند کارهای بزرگی را در این تورنمنت که به میزبانی قطر برگزار می‌شود، رقم بزنند.
امروز هم یک دیدار سخت دیگر مقابل بحرین پیش روی علیرضا حبیبی و شاگردانش خواهد بود. در شرایطی که ایران و بحرین بازی نخست خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند، این مسابقه از اهمیت بالایی برای سرگروهی و رو‌به‌رو نشدن با قطر در نیمه نهایی برخوردار است.
اتفاقی که باعث شده جدال امروز ایران و بحرین به یک نبرد حیثیتی و حتی فراتر از هندبال انتخابی المپیک تبدیل شود، شکست تلخ چند روز قبل تیم ملی فوتبال در منامه بود. شاگردان ویلموتس به شکلی غافلگیر‌کننده برابر بحرین شکست خوردند تا خاطرات تلخ رویارویی با این تیم بار دیگر زنده شود.
البته بی‌احترامی تماشاگران بحرینی به سرود ملی ایران بیشتر از باخت باعث ناراحتی ایرانی‌ها شد. شاید زودتر از آنچه که فکرش را می‌کردیم، فرصت انتقام از بحرینی‌ها فرا رسیده است. در روزهای اخیر همه از بازی برگشت تیم‌های ملی فوتبال ایران و بحرین در ورزشگاه آزادی سخن می‌گفتند و در انتظار فرا رسیدن آن روز در سال 99 بودند، اما حالا در یک رشته توپی دیگر فرصت جبران مهیاست. شاید یک پیروزی دلچسب برابر بحرین در مسابقات هندبال انتخابی المپیک کمی از ناراحتی ایرانی‌ها بابت اتفاقات اخیر استادیوم فوتبال منامه را کاهش دهد.
تیم ملی هندبال ایران بعد از رویارویی با بحرین، سومین بازی خود را هم روز سه‌شنبه برابر کویت برگزار خواهد کرد و به نظر می‌رسد تنها در صورتی که در هر 3 بازی برنده از زمین بیرون بیاید، می‌تواند صدرنشین شود و با قطر قدرتمند در نیمه نهایی رو‌به‌رو نشود. البته که حتی اگر هندبالیست‌های ایرانی تا فینال پیش بروند، باید برای کسب تک سهمیه المپیک احتمالا با قطر میزبان نبرد هیجان انگیزی را برگزار کنند.
فعلا ماموریت مهم علیرضا حبیبی و شاگردانش که برای شکست کره جنوبی تا لحظه آخر جنگیدند، شکست دادن بحرین و گرفتن انتقام باخت فوتبال ایران در منامه است؛ اتفاقی که اگر رخ دهد، ممکن است در یک روز به محبوبیت هندبالیست‌های ایرانی به شدت بیفزاید.