kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۷۴۳
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸

بهار 96، کانال انتخاباتی زمستان 96، کانال براندازی!(خبر ویژه)

سخنگوی دولت گفت آمدنیوز اصلاً رسانه نبود، بلکه در دامن سرویس‌های اطلاعاتی معاند فعالیت می‌کرد.



علی ربیعی در حاشیه جلسه دولت و در جمع خبرنگاران، درباره دستگیری نیما زم گفت: من هیچ اعتقادی به این ندارم که آمدنیوز یک رسانه بود، ساحت رسانه را از باج نیوزهای تروریست‌ها باید جدا کرد. او کسی بود که در دامن سرویس‌های اطلاعاتی فعالیت می‌کرد و خود اسرائیلی‌ها هم به این اذعان داشتند.
ربیعی ادامه داد: این فرد در دامن سرویس‌های اطلاعاتی فعالیت می‌کرد و در اخباری که تهیه می‌کرد یک درصد واقعیت غیر قابل انکار و 99 درصد دروغ وجود داشت و با این کار آبروی افراد را می‌برد. حالا من کاری به آموزش های تروریستی و تهیه کوکتل مولوتوف او را ندارم. او اساس کار خود را بر افشاگری دروغ گذاشته بود و بزرگترین خیانت را به اهالی رسانه و کلماتی مثل دموکراسی، رسانه و آزادی کرد.ما آمدنیوز را حتی یک شبکه اجتماعی آزاد نمی‌دانیم.  اقدام آمد نیوز برای فروپاشی ذهنی جامعه بود. از این جهت حتما کسانی که به آزادی و شرافت قلم می‌زنند خوشحالند.
وی در عین حال تاکید کرد: نباید دستگیری مدیر کانال آمدنیوز مورد قضاوت و موجب اتهام زنی شود، من از اطلاعات سپاه بابت دستگیری این فرد تشکر می‌کنم.
وی بیان داشت: موضوع دستگیری این فرد نباید زمینه اتهام زنی جدیدی را فراهم کند که البته در چند روز گذشته برای چند نفر این اقدام رخ داد. ما باید از قضاوت‌های تند پرهیز کنیم و اجازه دهیم اطلاعات سپاه موضوع را دنبال کند.باز هم تاکید می‌کنم باید از اتهام زنی و گمانه‌‌زنی خودداری شود.
در همین حال واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور  در اینستاگرام نوشت: «بازداشت سرشاخه کانال تلگرامی آمدنیوز که راه نفاق و جدایی میان ملت و حکومت را با چنگ انداختن به هر دستاویزی دنبال می‌کرد بدون شک اقدامی مبارک است. در این میان آنچه نباید فراموش کرد کار بزرگی است که سپاه برای حفظ وحدت ملی انجام داد؛ بازداشت زم در حالی که تحت حمایت سرویس‌های اطلاعاتی غرب خودش را در مصونیت کامل می‌دانست، نشان از اشراف اطلاعاتی و توان امنیتی سپاه پاسداران دارد.
این عملیات بعد از سرنگونی پهپاد آمریکایی بیش از هر چیز قدرت و توان ایران را در دو مصاف نظامی و اطلاعاتی-امنیتی به رخ دنیا کشید تا بدانند خواب‌های شومشان برای ایران عزیز، هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد.  دست‌مریزاد به برادرانمان در سپاه برای انجام ماموریت‌هایی که از آن‌ها انتظار می‌رود.» در کنار این تحسین و تمجیدهای دو دولتمرد، آنچه جای تعجب و سؤال است، حمایت طولانی‌مدت آمدنیوز از برخی عناصر در دولت و مشخصاً حمایت انتخاباتی چندماهه از روحانی در اواخر سال 95 و بهار 96 بود. در این مسیر آمدنیوز همچنین به تخریب رقبای انتخاباتی، اهتمام داشت.
نیما زم، سال گذشته در گفت‌وگوی ویدئویی با یکی از عناصر ضدانقلاب که از او درباره علت این حمایت انتخاباتی می‌پرسد، می‌گوید: ما یک تحلیل روشن داشتیم و فکر می‌کردیم اگر رقبای روحانی سر کار بیایند، کشور به نقطه جوش نمی‌رسید.(!)
او همچنین سخنان آن عنصر ضدانقلاب درباره حساب بازکردن روی ناکارآمدی دولت روحانی و اثر آن بر انفجار اجتماعی تأکید می‌کند. به همین دلیل هم آمدنیوز، شش ماه پس از نمایش حمایت انتخاباتی از روحانی، نقاب از چهره برداشت و در قالب تحریک‌کننده و سازمان‌دهنده رسانه‌ای ضدانقلاب برای ایجاد اغتشاش در دی ماه 96 عمل کرد. شاید به همین دلیل هم بود که وزارت ارتباطات با ادامه فعالیت آمدنیوز در پوشش نام صدای مردم کوتاه آمد و تلگرام به واسطه بقیه دو پوسته هاتگرام و طلاگرام- با وجود فیلترشدن- به فعالیت ادامه داد.
انتظار می‌رود آقای ربیعی که خود چهره‌ای امنیتی است، این معمای نقش دوگانه ترمینال آمدنیوز را حل کند.