kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۷۰۴
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰

ارتش سوریه پس از تسلط بر منبج وارد رقه شد

نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشروی خود در مرزهای شمالی، ظهر دیروز نیز وارد شهر رقه شدند. پیش از این شهر «منبج» به کنترل کامل ارتش سوریه درآمده بود.



منابع خبری دیروز عصر از ورود نیروهای ارتش سوریه به شهر «رقه» واقع در شمال سوریه خبر دادند. شبکه خبری المیادین ضمن تایید این خبر اعلام کرده که ارتش سوریه پس از ورود به این شهر مواضع خود را در آن تثبیت کرد. در همین ارتباط، «عبدالاله الهادی» دبیر شاخه حزب بعث در استان رقه دیروز چهارشنبه تأکید کرده بود که یگان‌های ارتش سوریه آماده ورود به شهر رقه هستند.
الهادی با بیان اینکه با استقرار نیروهای ارتش سوریه در فرودگاه «الطبقه»، شهر رقه توسط این نیروها از شمال و جنوب محاصره شده است، تصریح کرده بود، شمار زیادی از مردم استان رقه به ویژه در شهر رقه به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی در حمایت از ارتش سر دادند.
این مسئول سوری با تأکید بر اینکه شمار زیادی از ساکنان رقه به ورود ارتش سوریه اصرار دارند، تصریح کرد که دولت سوریه به محض ورود به استان، باید بازسازی مدارس را در رأس اولویت‌های خود قرار دهد. در همین راستا، ساکنان شهر رقه روز سه شنبه در حمایت از ارتش سوریه، دست به برگزاری گردهمایی و تظاهرات زدند. ساکنان رقه ضمن محکوم کردن تجاوزات ترکیه به سوریه، تأکید کردند که همه باید در پشت ارتش سوریه قرار بگیرند تا بتوانند از مناطق خود در برابر تجاوزات ترکیه دفاع کنند و نیروهای متجاوز را بیرون برانند.
منابع محلی هم گفتند که اکثر مناطق رقه، از ورود ارتش سوریه به مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد در استان‌های رقه و حسکه ابراز شادمانی و تأکید کردند که رؤیاهای اردوغان در برابر اراده ارتش سوریه، نقش بر آب خواهد شد. پیش از این هم ارتش سوریه بر شهر منبج مسلط شده بود.
گفتنی است یکی از مهم‌ترین دلایل وحشت غرب از خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه، همین فضائی است که به آن ‌اشاره شد؛ یعنی نزدیکی سوریه و کردهای سوریه و جمع شدن بساط «جدایی‌طلبی»!