kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۶۳۷
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸

ارتش سوریه کنترل کامل منبج را به دست گرفت

ارتش سوریه در میان بهت و نگرانی ترکیه، اروپا و آمریکا، کنترل کامل شهر«منبج» را به دست گرفت.



وزارت دفاع روسیه دیروز اعلام کرد، ارتش سوریه کنترل کامل شهر مرزی «منبج» را به دست گرفت. به گزارش فارس، این منبع افزود، پلیس نظامی روسیه در شمال غربی منطقه منبج، و در حد فاصل میان سوریه و ترکیه گشت ‌زنی می‌کند. شماری از نظامیان آمریکایی هم که در منبج حضور داشتند، راهی مرزهای عراق شدند.
با آغاز عملیات ترکیه در مناطق کرد نشین سوریه، شبه نظامیان کرد که با خیانت متحد سابق خود یعنی آمریکا مواجه شده بودند، اعلام کردند که حاضرند با دولت مرکزی سوریه همکاری کنند و در پی توافق میان آنها و دمشق، ارتش سوریه با هدف دفاع از شهرهایی که در معرض حمله ترکیه قرار دارند، در این مناطق مستقر شده است. شهر منبج یکی از مهم‌ترین مناطق تحت کنترل کردها و یکی از اهداف ارتش ترکیه و شبه نظامیان تحت حمایت این کشور بوده است. اما، حالا و بعد از چند سال، این شهر تحت کنترل دمشق درآمده
است.
اظهارات وزیر آشتی ملی سوریه
وزیر آشتی ملی سوریه تأکید کرد که دمشق مصمم است حاکمیت خود را بر کل سوریه احیا کند و طی روزهای آینده نیروهای بیشتری را به مرز با ترکیه اعزام می‌کند. به گزارش فارس، «علی حیدر» تأکید کرد، تحولات ۷۲ ساعت گذشته نشان می‌دهد که دولت سوریه در تصمیم خود برای حضور در تمامی خاک این کشور مصمم است. این وزیر سوری گفت، بی‌تردید زمانی که مرزهای شمالی سوریه در معرض تجاوز نظامی مستقیم از سوی ترکیه قرار بگیرند، دفاع از مرزها، اولویت‌ دولت سوریه است.