kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۶۲۳
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری:

شرکت‌های دانش‌بنیان کالاهای تحریمی را می‌سازند

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان کشور با هدف مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا ساخت کالاهای تحریمی را هدف خود قرار داده‌اند.




سورنا ستاری در جریان بازدید از چند واحد تولیدی دانش‌بنیان در شهرک صنعتی کاسپین قزوین در جمع خبرنگاران گفت: تحریم‌ها بازار مناسبی در اختیار شرکت‌های دانش بنیان کشور قرار داده است.
وی با اشاره به فعالیت‌های  چهار هزار و  ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت کامل در حال اجرا و پیاده‌سازی است. معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با بیان اینکه این شرکت‌ها سالانه یک میلیارد دلار صادرات دارند که در تلاش برای افزایش این رقم هستیم،افزود: سال گذشته ۳۰۰ هزار شغل در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور ایجاد شد. ستاری با بیان اینکه شرایط تحریم فروش شرکت‌های دانش‌بنیان را افزایش داده است، ادامه داد: رشد قابل توجه شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به پنج سال گذشته گواهی بر این ادعا است که با حمایت‌های موثر مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهوری و همراهی دستگاه‌های دولتی  شاهد رشد و توسعه این‌گونه شرکت‌ها هستیم. معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری افزود: جهت‌گیری اقتصاد کشور باید به سمت سرمایه‌گذاری روی نیروی انسانی متخصص و توسعه شرکت‌های دانش بنیان باشد.