kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۵۸۶
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰

کوتاه از شهرستان‌ها



اعزام 96 پزشک
تبریز- خبرنگار کیهان: به منظور ارائه خدمات درمانی و پزشکی به زائران اربعین حسینی 96 پزشک، پرسنل اورژانس و پرستار، در قالب «کاروان خدمات‌رسان پزشکی» عازم مرز مهران و خسروی شدند.
66 پزشک عمومی و متخصص و پرستار به همراه 30 تن از پرسنل اورژانس پیش‌بیمارستانی با 10 دستگاه آمبولانس، تا 4 آبان امسال، به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه خواهند داد.
در این کاروان یک اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه موتور آمبولانس و نیز 4 خودروی پشتیبان و دپو نیز وجود دارد.
عدم اجازه استفاده از اعتبارات دولتی
بابل- خبرنگار کیهان: معاون استاندار و فرماندار بابل گفت: هیچ یک از مسئولان دستگاه‌های اجرایی حق ندارند از اعتبارات دولتی برای فرد خاصی استفاده کنند و در صورت مشاهده، مطمئنا با آنان برخورد می‌شود.ولی‌زاده با اشاره به اینکه در بحث ساخت‌وسازهای غیرمجاز شاهد افزایش این پدیده در برخی مناطق هستیم، از شهرداران و دهیاران خواست تا اقدامات قانونی در حریم شهرها و روستاها صورت گیرد.وی دستگاه‌های خدمات‌رسان را موظف کرد تا از صدور مجوز امتیازات برق، آب و گاز برای ساخت‌وسازهای غیرمجاز خودداری کنند.
اهدای اعضاء بیمار مرگ ‌مغزی
قائم‌شهر- خبرنگار کیهان: اعضای بیمار مرگ مغزی قائم‌شهری به پنج بیمار نیازمند حیات دوباره بخشید.اعضای بدن مرحوم سروان حمیدرضا حیدری ایثارگر ارتشی لشگر 30 گرگان، که دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده‌اش به پنج بیمار نیازمند اهدا شد.
نجات جان جوان
جاسک- خبرنگار کیهان: فرماندار جاسک گفت: جوان 30 ساله اهل شهرستان جاسک که از ناحیه قلب دچار پارگی شده بود، توسط جراح عمومی بیمارستان خاتم‌الانبیاء جاسک از مرگ حتمی نجات یافت.
رادمهر افزود: این جوان سی ساله که مورد اصابت مستقیم چاقو به قفسه سینه سمت چپ قرار گرفته بود، پس از ورود به اورژانس بیمارستان جاسک و دریافت خدمات اولیه درمانی در بخش جراحی، جهت انجام عمل قلب بستری و عمل شد.
اعلام نرخ بیکاری
شهرکرد- خبرنگار کیهان: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: نرخ بیکاری این استان با کاهش رتبه، در تابستان امسال براساس برآورد نقطه‌ای 13/9 درصد اعلام شد.
طهمورث الیاسی بختیاری افزود: این در حالی است که مرکز آمار ایران نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در تابستان سال گذشته را 14 درصد اعلام کرد.
اهدای اعضای بدن زن سردرودی به 4 نفر
تبریز- خبرنگار کیهان: اعضای بدن یک زن مرگ مغزی اهل «سردرود» 4 نفر را در شیراز، تهران و تبریز نجات داد.
کلیه‌های این بانو به یک زن و مرد 60 و 58 ساله تبریزی در بیمارستان امام رضا(ع) این شهر پیوند زده شد و کبد به شیراز و قلب به تهران فرستاده شدند تا به دو بیمار نیازمند پیوند زده شوند.
این، سیزدهمین اهدای عضو در طول سال جاری است که بیماران مرگ مغزی موجب نجات جان بیماران نیازمند به پیوند اعضاء شدند.