kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۵۸۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰
امام جمعه موقت خرم‌آباد:

انتصاب‌‌ها در لرستان زمینه‌ساز فساد است




خرم‌آباد- خبرنگار کیهان:
امام جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به نارضایتی مردم خرم‌‌آباد از وضعیت موجود این شهر از جمله مفاسد بی‌سابقه اداری، انتصاب‌های بی‌‌ضابطه‌ و عدم انجام به موقع کار مردم در بسیاری از ادارات، افزود: مدعی‌العموم در استان باید جهت پیشگیری از فساد تلاش کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین متقی‌نیا: به اشاره به انتصاب‌های بی‌ظابطه در استان که منجر به رکود کمی و کیفی اجرای پروژه‌‌ها شده، خطاب به مسئولان خاطر نشان کرد: آقای مسئول اجرایی نباید تصمیم‌ غیرکارشناسی بگیرد و باید پاسخگوی عملکرد اقدامات غیرکارشناسی خود باشد مگر در این استان قحط‌الرجال است که از جاهایی دیگر افراد فاقد مهارت و تخصص به استان لرستان می‌‌آیند و پست می‌گیرند.
وی افزود: چه معنا دارد مسئول اول استان لرستان شخصی را که رشته تحصیلی‌اش انسانی با تحصیلات ادبیات است، در بالاترین نقطه تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و عملکرد فنی استان قرار می‌دهد؟ این زمینه فساد است. مگر در این استان قحط‌‌الرجال است؟
امام جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به مفاسد اقتصادی بی‌سابقه در استان که منجر به دستگیری تعدادی از مسئولان استان از جمله معاون عمرانی استانداری لرستان شد، گفت: ریشه فساد وجود غفلت در بین برخی از مسئولان در سطح استان است و بر همین اساس همه مسئولان باید پاسخگو باشند که در همین راستا رئیس قوه قضاییه حق دارد در محاکمه کسانی که در همین راستا به فساد مبتلا شده‌اند جهادی عمل کند.
متقی‌نیا با اشاره به کم‌کاری بسیاری از ادارات استان و تعلل فاحش در انجام کار ارباب‌رجوع، تصریح کرد: این مردم هر چه با بزرگواری سکوت و بردباری می‌کنند، ناکارآمدی مسئولان بیشتر می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین متقی‌نیا اضافه کرد: نمایندگان مجلس که وظیفه نظارت دارند نباید در مقابل انتصاب‌های غیر کارآمد و بی‌ربط سکوت کنند و از قوه‌قضاییه به عنوان مدعی‌العموم می‌خواهیم این موارد را قبل از این‌که منجر به فساد شوند پیگیری کند.