kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۴۸۶
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳

ائتلاف سعودی طی 3 روز گذشته 75 نوبت بر سر مردم یمن بمب ریخت

نیروهای مسلح یمن دیروز با اعلام اینکه یمن طی 72 ساعت گذشته بیش از 75 بار هدف حمله هوایی ائتلاف سعودی قرار گرفته است، تاکید کردند ادامه تجاوز ائتلاف در سایه ادعای آن برای صلح بی‌جواب نمی‌ماند.


  سرویس خارجی-

پس از عملیات موفق انصارالله یمن علیه شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) و عملیات زمینی «نصر من الله» در نجران، انقلابیون یمن طرح صلحی را به عربستان مبنی بر آتش بس فراگیر پیشنهاد دادند. در مورد واکنش ریاض به این طرح، خبرهای ضد و نقیض زیادی منتشر شد اما رسانه‌های غربی اعلام کردند که عربستان این طرح صلح را پذیرفته و به دنبال خروج آبرومندانه از جنگ یمن است. اما با این وجود خبر رسیده که، ائتلاف سعودی همچنان به حملات خود علیه مردم بیگناه یمن ادامه داده و غیرنظامیان را همچنان قتل عام می‌کنند.
سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن در این ارتباط اعلام کرده ائتلاف سعودی و امارات همچنان به تشدید تجاوز نظامی و محکم‌تر شدن محاصره علیه یمن ادامه می‌دهند. به گزارش فارس، وی دیروز در فیس بوک نوشت: «این ائتلاف طی 72 ساعت گذشته بیش از 75 حمله هوایی به خانه‌ها و مزارع شهروندان در استان صعده و مرزها انجام داد. در همین حال ائتلاف و نیروهای مزدور آن ده‌ها بار در جبهه‌های مختلف دیگر هم تلاش برای پیشروی نظامی داشته‌اند».
طبق اعلام رسانه‌های یمنی، نیروهای مسلح یمن اول هفته جاری قول دادند به هر گونه اقدام خصمانه ائتلاف و مزدورانش حتی اگر یک حمله باشد جواب دهند. آنها تاکید کردند صلح با عمل و نه حرف به دست می‌آید. مزدوران ائتلاف سعودی با نقض روزانه و مداوم توافق آتش‌بس در الحدیده که به موجب توافق سوئد حاصل شده بود به هدف قرار دادن شهرها و روستاهای این استان ادامه دادند. براساس گزارش‌های رسیده از استان الحدیده شامگاه یکشنبه، مزدوران ائتلاف با 4 گلوله خمپاره جنوب شهر التحیتا را نیز هدف قرار دادند. جنوب شهر حیس هم هدف دو گلوله خمپاره قرار گرفت. مزدوران ائتلاف سعودی همچنین اموال و خانه‌های شهروندان را به رگبار بستند. منطقه کوهستانی شهر التحیتا هم هدف سه گلوله خمپاره و تیربار مزدوران ائتلاف سعودی قرار گرفت.