kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۴۸۱
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲

ترامپ با 13400 دروغ به درجه پینوکیو تمامی رسید!

روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داده ترامپ در ۹۹۹ روز گذشته 13 هزار و 400 ادعای غیردقیق و خلاف‌واقع مطرح کرده لذا به درجه پینوکیو تمام رسیده است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست که طی سه سال گذشته سامانه ای را برای ثبت دروغ های ترامپ راه اندازی کرده است در جدیدترین گزارش خود درباره اظهارات خلاف واقع ترامپ نوشته: «دونالد ترامپ»، با نزدیک شدن به هزارمین روز از حضورش در کاخ سفید، سرعت ارائه اعداد و ارقام اغراق‌آمیز، فخرفروشی‌های بدون‌سند و دروغ‌های مستقیم را سرعت بخشیده است. در ادامه گزارش واشنگتن‌پست آمده: «ترامپ تا تاریخ 9 اکتبر (17 مهرماه) 13 هزارو 435 ادعای اشتباه یا گمراه‌کننده مطرح کرده است. این رقم، معادل تقریباً 22 ادعای نادرست در هر روز است. براساس این گزارش سرعت نقیض‌گویی‌ها و اظهارات خلاف واقع ترامپ از زمان آخرین آمارهایی که این روزنامه 65 روز پیش گزارش داده افزایش یافته است.
 به گزارش فارس روزنامه واشنگتن‌پست یک طبقه‌بندی، موسوم به «پینوکیو» برای نشان دادن حجم ادعاهای دروغ ترامپ ابداع کرده است. بر اساس این طبقه‌بندی، ادعاهای دروغ، در رتبه‌هایی بین «پینوکیو 1» تا «پینوکیو 4» قرار می‌گیرند و فاحش‌ترین دروغ‌ها در دسته «پینوکیو 4» قرار می‌گیرند. این روزنامه نوشته اکثر سیاستمداران بعد از آنکه در دسته پینوکیو 4 قرار می‌گیرند سعی می‌کنند از تکرار ادعای غیردقیق خود دست بردارند. با این حال، این قضیه برای ترامپ صادق نیست و او بارها و بارها بیان سخنانی که نادرست بودن آنها برای همگان عیان است را ادامه می‌دهد و عامدانه در تلاش است تمایل خودش را به جای حقیقت جا بزند.
واشنگتن‌پست این را هم نوشته که این روزنامه برای پوشش دادن این رفتار ترامپ دسته جدیدی به نام «پینوکیو تمام» معرفی می‌کند. ملاک قرار گرفتن در «پینوکیو تمام» این است که سیاستمدار ادعای غلطی را دست‌کم 20 بار تکرار کند .تا تاریخ 9 اکتبر، 27 ادعای ترامپ، از جلمه دو ادعای او درباره ایران بیش از20 بار تکرار شده و در طبقه «پینوکیو تمام» قرار گرفته‌اند. بر اساس این گزارش درباره ایران، او 68 بار به غلط مدعی شده که رفتار ایران بعد از خروج آمریکا از برجام تغییر کرده است. او همچنین 56 بار این ادعای نادرست که «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به ایران 150 میلیارد دلار پول نقد داده را تکرار کرده است.