kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۴۵۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶

اخبار کوتاه از فوتبال



فتح‌الله‌زاده:معاونان وزیر نمی‌گذارند مدیرعامل شوم!
طی روزهای اخیر شایعات زیادی در مورد تغییر مدیریتی در باشگاه استقلال مطرح شده و حتی دیروز صحبت از بازگشت علی فتح‌الله‌زاده و یا کاظم اولیایی به جمع آبی‌پوشان عنوان شده است.
علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در این خصوص گفت: هر روز این اخبار می‌آید و می‌رود. از همان روزی که از استقلال جدا شدم در مورد ما صحبت می‌کردند. روزی که فتحی به استقلال آمد گفتم این تیم بدهی دارد و اگر کسی می‌خواهد مدیرعاملش شود بداند که باید تمام مشکلات و سختی‌ها را به جان بخرد و اگر قرار است فقط از اسم مدیریت استقلال لذت ببرد خیانت است.مدیرعامل سابق باشگاه استقلال ادامه داد: امیدوارم اگر این دفعه وزارت به نتیجه رسیده که در باشگاه استقلال تغییراتی ایجاد کند با فکر و تخصص فردی را معرفی کند که زیر کار نماند و بتواند استقلال را از این مرحله عبور دهد. وی در پاسخ به این سؤال که آیا با او صحبتی پیرامون مدیریت در استقلال شده یا خیر،‌گفت:‌ با من صحبتی نشده است. تا زمانی که مازیار ناظمی در وزارتخانه حضور دارد او اجازه نمی‌دهد من مدیرعامل استقلال شوم.این آقا (ناظمی) من را خیلی دوست دارد و از طرفی خود وزیر هم به خاطر اینکه معاونانش ناراحت می‌شود من را انتخاب نخواهد کرد ولی امیدوارم این بار انتخابی با وجدان داشته باشند و یک فرد قوی را مدیرعامل استقلال کنند.
زرینچه:کاپیتان کریم باقری بودم
 ولی می‌گویند استقلال یکی مثل او کم دارد
سرپرست تیم فوتبال استقلال می‌گوید:متاسفانه هر روز می‌بینم که می‌گویند پرسپولیس کریم باقری دارد و استقلال یک شخصی مثل او نیاز دارد اما آنهایی که این صحبت را می‌کنند نمی‌دانند منِ جواد زرینچه کاپیتان کریم باقری بوده‌ام. جواد زرینچه گفت: آیا آنهایی که این موضوع را مطرح می‌کنند، نمی‌دانند باقری در پرسپولیس نقش فنی دارد و من سرپرست تیم هستم؟ من طبق قراری که با استراماچونی از روز اول گذاشته‌ام هیچ دخالتی در امور فنی نداشته و ندارم و طبیعتا هرگز نمی‌توانم نقش کریم باقری را داشته باشم که کمک کالدرون است، البته از آن طرف من هم سال‌ها در این استقلال بازی کردم و می‌دانم بالا و پایین این تیم چیست. شاید 20 سال سرپرستی استقلال را نکرده باشم و امسال این مسئولیت را پذیرفتم ولی قبول دارم ممکن است اشتباهاتی داشته‌ام و آدم کاملی نباشم. من همیشه از بچه‌ها خواسته‌ام کنار ما باشند و با هم دوست باشیم اما هوادار هم باید قبول کند استقلال نیاز به آرامش دارد و شرایط همین است. ما هم دوست داریم استقلال رو به جلو حرکت کند و نتایجی را بگیریم که مردم دوست دارند اما کاری از دست‌مان بر نمی‌آید جز اینکه شرایط را به بهترین شکل با داشته‌‌هایمان پیش ببریم.
ورود کمیته اخلاق به کلاس‌های غیر قانونی مربیگری
رئیس‌کمیته آموزش فدراسیون فوتبال گفت: متأسفانه در فضای مجازی عده‌ای در حال سوءاستفاده از مردم هستند و با تبلیغات کلاس‌های دانش‌افزایی فوتبال و فوتسال کلاهبرداری می‌کنند.
میرشاد ماجدی ضمن انتقاد از روندی که در فضای مجازی برای تبلیغات کلاس‌های مربیگری فوتبال رخ داده است گفت: متأسفانه در فضای مجازی عده‌ای در حال سوءاستفاده از مردم هستند و با تبلیغات کلاس‌های دانش‌افزایی فوتبال و فوتسال به دنبال سودجویی و به نوعی کلاهبرداری از افرادی هستند که اطلاعاتی در زمینه برگزاری این کلاس‌ها ندارند. وی افزود: جالب است که در این تبلیغات مجازی عنوان شده که مدارک تخصصی هم به حاضران در کلاس تعلق می‌گیرد، اما همین امروز به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال نامه نوشتیم و قرار است این موضوع بلافاصله پیگیری شود.رئیس‌کمیته آموزش در ادامه تأکید کرد: اگر قرار باشد کلاسی در زمینه دانش‌افزایی برای افراد برگزار شود، قطعا زیرنظر فدراسیون و هیئت‌های فوتبال در تهران و شهرستان‌ها برگزار می‌شود و مطمئناً شماره حساب شخصی نیز اعلام نخواهد شد. همه واریزها برای کلاس‌ها به شماره حساب فدراسیون فوتبال یا هیئت‌های فوتبال واریز می‌شود و جای تعجب دارد که عده‌ای در فضای مجازی با شماره حساب شخصی قصد برگزاری کلاس‌هایی را دارند که صددرصد تخلف است.
احتمال جدایی انصاری فرد از السیلیه در زمستان
روزنامه قطری الرای از عملکرد انصاری فرد در السیلیه راضی نیست و از احتمال جدایی او در فصل نقل و انتقالات زمستانی خبر داد.
السیلیه در فصل قبل لیگ ستارگان قطر عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد و با قرار گرفتن در رده سوم جدول رده‌بندی عنوان تیم شگفتی ساز را به خود اختصاص داد اما این تیم در فصل جاری عملکرد خوبی از خود نشان نداده است.روزنامه الرای در گزارشی از تغییرات زیاد تیم‌های قطری در زمستان سخن به میان آورد. این روزنامه درباره السیلیه نوشت: السیلیه فصل قبل خوب ظاهر شد اما در فصل جاری با وجود عقد قرارداد با بازیکنان بزرگی مثل کریم بوصوفه و کریم انصاری فرد نتوانسته انتظارات را برآورده کند. این بازیکنان اگر در ادامه نتوانند شرایط تیم را بهتر کنند احتمال جدایی آنها در زمستان وجود دارد.کریم انصاری فرد در 6 بازی که در فصل جاری برای السیلیه به میدان رفته، توانسته 3 گل به ثمر برساند که البته یکی از این گل‌ها از روی نقطه پنالتی بوده و با این آمار احتمال دارد که او در زمستان السیلیه را ترک کند.
حضور مهدوی‌کیا در بازی خداحافظی فان در فارت
ستاره سابق تیم ملی فوتبال ایران در بازی خداحافظی رافائل فان در فارت حاضر بود.
رافائل فان در فارت‌هافبک هلندی که سال‌ها برای تیم فوتبال‌هامبورگ به میدان رفت در دیداری دوستانه در مقابل تیم منتخب بازیکنان بازنشسته فوتبال هلند به دیدار تیم منتخب بازیکنان قدیمی‌هامبورگ رفت. مهدی مهدوی‌کیا یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال‌هامبورگ نیز در این دیدار حضور داشت و به میدان رفت. لوئیس فان خال هدایت تیم منتخب بازیکنان هلندی را بر عهده داشت و بازیکنان بزرگی چون آرین روبن، رود فان نیستلروی، ادوین فان در سار و خالد بولاهروز، آیلتون، درک کوئیت، مارکو فان بومل و میشل سالگادو را در ترکیب خود می‌دید.مهدوی‌کیا در‌هامبورگ در کنار رافائل فان در فارت به میدان می‌رفت. بازیکن هلندی که تجربه تقریبا ناموفقی در رئال مادرید داشت، در تیم‌هایی چون اسپیرگ و میتیلند به میدان رفت و از فوتبال خداحافظی کرد.
دلیل حضور علی دایی در فدراسیون فوتبال
سرمربی پیشین تیم فوتبال سایپا برای پیگیری شکایتش از این باشگاه در فدراسیون فوتبال حضور یافت.
ظهر دیروز علی دایی به همراه وکیلش در ساختمان فدراسیون فوتبال حضور یافت تا به کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان برود و در جلسه‌ای با حضور نمایندگان باشگاه سایپا شرکت کند.این سومین جلسه کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان بود که درباره پرونده شکایت علی دایی از باشگاه سایپا برگزار می‌شد. در جلسه قبل دو طرف لایحه دفاعی خود را ارائه کرده‌اند و در این جلسه که به جلسه «مواجهه» اختصاص داشت، نمایندگان حقوقی باشگاه سایپا و علی دایی حاضر شدند تا درباره پرونده صحبت کنند.سرمربی پیشین تیم فوتبال سایپا حدود ۴۰ درصد از قراردادش را از این باشگاه طلبکار است و از طرفی دیگر به خاطر پرداخت هزینه‌های درمان رضا اسدی بازیکن پیشین سایپا از این باشگاه شکایت کرده است تا مطالبات خود را دریافت کند.مسئولان حقوقی باشگاه سایپا نیز در این جلسه با ارائه ادله مختلف به دفاع در مقابل شکایت سرمربی پیشین‌شان سایپا پرداختند.
علی کریمی پیشنهاد شاهین را رد کرد
سرپرست باشگاه شاهین شهرداری بوشهر می‌گوید سه گزینه برای سرمربی‌گری تیمش انتخاب شده و تا قبل از مسابقات جام حذفی سرمربی جدید شاهین انتخاب می‌شود. سعید مسیگر، سرپرست باشگاه شاهین شهرداری بوشهر درباره مذاکره مسئولان باشگاه با علی کریمی برای سرمربی‌گری این تیم گفت:‌ علی کریمی جزو گزینه‌های ما برای هدایت تیم شاهین بوشهر بودند اما ایشان این پیشنهاد را رد کردند. او درباره سرمربی آینده شاهین بوشهر گفت:‌ ما سه گزینه را برای سرمربی‌گری تیم شاهین بوشهر نهایی کردیم و قرار است امروز در جلسه هیئت مدیره آنها را بررسی کنیم و سعی می‌کنیم قبل از مسابقات جام حذفی، سرمربی جدید معرفی شود تا کارهای مورد نظر را پیش ببریم.