kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۴۱۰
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
هشدار بی‌سابقه چین به آمریکا و شورشیان

پکن: استخوان‌های کسی را که به دنبال تجزیه چین باشد خرد می‌کنیم

رئیس‌جمهور چین روز یکشنبه در دیدار با نخست‌وزیر نپال، هرگونه اقدام در جهت تجزیه چین را محکوم و تاکید کرد، هر کسی که به دنبال تجزیه چین باشد استخوان هایش «خرد» خواهد شد.


«شی جین‌پینگ» در دیدار دیروز خود با «کی ‌پی شارما اولی» نخست‌وزیر نپال گفت: «هرگونه تلاش برای تجزیه بخشی از کشور، به درهم کوبیدن بدن و خرد کردن استخوان‌هایشان ختم خواهد شد». شی در ادامه خاطرنشان کرد: «هر نیروی خارجی که بخواهد از چنین تلاش‌هایی برای تجزیه چین حمایت کند، از سوی مردم به‌عنوان خیال خام انگاشته می‌شود».
شارما اولی نیز به رئیس‌جمهور چین گفت: نپال با هرگونه «فعالیت‌های ضدچینی» در خاک نپال مخالف است. «شی جین‌پینگ» اولین رئیس‌جمهور چین است که پس از ۲۲ سال به نپال سفر کرده است. وی روز شنبه، برای دیدار رسمی با مقامات نپال وارد این کشور شده بود.
گفتنی است، سخنان هشدارآمیز شی در نپال، در واکنش به دخالت‌های غرب در اعتراضات هنگ‌کنگ بیان شده است. آمریکا و انگلیس بارها به‌صورت آشکار از معترضانی که خواستارجدایی از سرزمین چین هستند حمایت کرده‌اند. معترضان هنگ‌کنگی در بسیاری از تجمعات خود، پرچم‌ها و نماد‌های آمریکایی را با خود به همراه دارند. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، که به خاطر تخصیص تعرفه‌های بالا به کالاهای چینی، وارد جنگ اقتصادی با این کشور شده است، چندی پیش اعلام کرد در صورتی که دولت چین برخورد نامناسبی با معترضان هنگ‌کنگی داشته باشد، مذاکرات اقتصادی میان دو کشور با مشکل مواجه خواهد شد.