kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۳۰۸
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱
وزیر بهداشت خبر داد

آغاز صادرات دارو به اروپا

وزیر بهداشت گفت: صادرات دارو به کشورهای آفریقایی و آسیای میانه در حال انجام است و صادرات به اروپا را هم شروع کرده‌ایم.

سعید نمکی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر اینکه هیچ کمبودی در داروهای اساسی و تجهیزات پزشکی نداریم، اظهار داشت: اگر به داروخانه‌های سطح شهر سر بزنید خواهید دید که در مورد داروهای اساسی به هیچ وجه کمبود نداریم.
نمکی افزود: کمبود داروهای اساسی در کشور به طور تقریبی به حداقل یک سوم میزان کمبود دارو در مدت مشابه سال گذشته رسیده و از سویی به هیچ وجه به برخی داروهای برند که از خارج وارد می‌شد و حدود پنج تا 10  قلم مشابه داخلی دارند اجازه ورود نمی‌دهیم.
وی یادآور شد: ما از پزشکان خواهش کردیم که با توجه به اینکه داروی داخلی کیفیت کافی دارد داروی خارجی تجویز نکنند؛ با توجه به اینکه بنده به عنوان وزیر تا این لحظه هیچ داروی خارجی مصرف نکرده‌ام به همکاران و هموطنانم توصیه می‌کنم برای حمایت از تولید داخل، داروی خارجی نسخه نکنند و بیماران نیز دنبال آن نروند.
وزیر بهداشت در رابطه با وضعیت صادرات، گفت: برای صادرات دارو به همکاران تاکید کردیم که استانداردهای داروسازی را به گونه‌ای ارتقا دهند که در بازارهای جهانی بتوانیم داروها را عرضه کنیم البته در حال انجام این کار هستند؛ صادرات دارو به کشورهای آفریقایی و آسیای میانه به ویژه در حوزه داروهای بیوسیمیلار و بایولوژیک در حال انجام است و صادرات دارو به اروپا را هم شروع کرده‌ایم.