kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۳۰۰
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹
بنیاد مسکن:

عملیات تعمیرات ۷۵ هزار واحد مسکونی سیل‌زده به اتمام رسید

مدیرکل باز‌سازی بنیاد مسکن گفت: عملیات باز‌سازی ۷۵ هزار واحد مسکونی تعمیراتی در تمامی شهر‌های سیل‌زده به اتمام رسید.

 مجید جودی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه باز‌سازی ۷۵ هزار واحد مسکونی تعمیراتی که بر اثر سیل دچار خسارت شده بودند به اتمام رسیده است، گفت: خوشبختانه در این بخش توانسته‌ایم تعهد خود را به ویژه در مناطق روستایی انجام دهیم.
او سپس با اشاره به واحد‌های مسکونی که به صورت ۱۰۰ درصد دچار خسارت شده بودند گفت: در این رابطه ساخت ۳۶ هزار و ۴۶ واحد مسکونی را آغاز کرده‌ایم که ۲۰ هزار واحد از آنها در مرحله اسکلت و سقف‌زنی قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای باز‌سازی واحد‌های مسکونی ۱۶۶ هزار نفر را برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی کرده‌ایم، گفت: تا به امروز بانک‌ها با ۱۱۶ هزار نفر قرارداد بستند و خوشبختانه روند پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها مثبت است.
جودی با اشاره به اینکه روند باز‌سازی واحد‌های مسکونی در شهر‌های خوزستان، پلدختر و کرمان با اتمام فصل تابستان سرعت گرفته است، گفت: به دلیل گرمای شدیدی که در فصل تابستان در این شهر‌ها وجود داشت کار بتن‌ریزی بسیار مشکل بود به همین دلیل بخش عمده‌ای از روند باز‌سازی را در این شهر‌ها در نیمه دوم سال قرار‌داده‌ایم.
او افزود: در ۲ استان لرستان و کرمان ۱۳ هزار و ۳۰۰ واحد احداثی داشته‌ایم که عملیات اجرایی ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی آغاز شده و خوشبختانه در نیمه دوم سال روند باز‌سازی و بتن‌ریزی سرعت بیشتری خواهد گرفت.
مدیرکل باز‌سازی بنیاد مسکن افزود: در استان لرستان ساخت ۴ هزار واحد به اتمام رسیده و ۱۸ هزار واحد مسکونی تعمیراتی هم ساخت باز‌سازی‌شان در حال اتمام است.
جودی اظهار کرد: در استان خوزستان به دلیل گرمای شدید امکان بتن‌ریزی وجود نداشت، اما هم‌اکنون کار ساخت ۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی احداثی را آغاز کرده‌ایم و تاکنون عملیات اجرایی ۱۶۰۰ واحد تعمیراتی هم آغاز شده است.
او افزود: ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تعمیراتی در استان خوزستان وجود داشت که خوشبختانه عملیات آنها به اتمام رسیده و امیدواریم تا چند ماه آینده پرونده باز‌سازی واحد‌های مسکونی سیل‌زده به ویژه در لرستان و خوزستان به اتمام برسد.