kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۲۹۸
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹

گرانی دوباره خودرو به دلیل عرضه قطره‌چکانی خودروسازان

عرضه قطره چکانی خودرو از سوی خودروسازان طی یک هفته اخیر سبب شده تا قیمت خودرو در بازار دوباره افزایش پیدا کند.

به گزارش تسنیم، این روزها در بازار خرید و فروش خودرو معامله‌ای انجام نمی‌شود و اغلب خریداران تمایلی به خرید خودرو ندارند. البته روند کاهشی قیمت خودرو در طول ماه‌های اخیر نقش زیادی در تردید خریداران برای خرید خودرو داشته است.اما از آن طرف گویا خودروسازان نیز تمایلی به روند کاهشی قیمت‌ها ندارند و به نوعی با کاهش عرضه مانع ارزانی خودرو در بازار شده‌اند.
در یک هفته اخیر روند کند فاکتور کردن خودروها و کاهش عرضه محصولات عاملی شده تا نمودار قیمت خودرو مسیر افزایشی را طی کند به نحوی که سمند ال ایکس دیروز به 78 میلیون تومان رسید. این در حالی است که قیمت این خودرو در هفته گذشته 72میلیون تومان بود.علاوه‌بر این پراید نیز دیروز 47 میلیون و 700 هزار تومان قیمت گذاری شده در حالی که این خودرو هفته گذشته 45 میلیون و 500 هزار تومان بود.
گفتنی است طی یکسال اخیر قیمت خودرو بیش از 100درصد گران شده و همین مسئله سبب کاهش شدید قدرت خریداران شده است.
شرایط پیش فروش عادی 5 محصول ایران خودرو از امروز
شرایط پیش فروش عادی مهرماه 98 محصولات ایران خودرو اعلام شد. به گزارش تسنیم، در بخشنامه جدید ایران‌خودرو با اضافه شدن خودروی سمندEF7 بنزینی با موعد تحویل شهریور 99 و خودروی دناپلاس با موعد تحویل مهر 99 مجدداً با ظرفیت محدود از ساعت 11 صبح روز یک‌شنبه مورخ 21 مهرماه تا زمان تکمیل ظرفیت طرح فروش صورت خواهد گرفت.
شرایط ویژه بخشنامه:
ظرفیت ثبت‌نام برای هر کد ملی از کل بخشنامه یک دستگاه خودرو است و درصورت ثبت‌نام از سوی مشتریان مغایر با این بند قرارداد به‌صورت یک‌طرفه از سوی شرکت ایران خودرو لغو و ظرف 20 روز طبق ضوابط شرکت هزینه به مشتری عودت خواهد شد.
تنظیم صلح‌نامه نیز در این بخشنامه امکان‌پذیر نیست.
علاوه‌براین امکان ثبت‌نام در این بخشنامه برای مشتری دوم و نمایندگی مجاز نیز فراهم نیست.
قیمت نهایی خودرو در این شرایط در زمان تحویل خودرو مندرج در این بخشنامه و قرارداد تعیین خواهد شد.ثبت‌نام هم صرفاً به‌صورت اینترنتی خواهد بود.