kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۲۹۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹

حوادث کوتاه از کشور


      
      مرگ مشکوک دو دختر
 یاسوج - ایرنا : رئیس‌دادگستری شهرستان لنده گفت: ۲ دختر ۲۵ و ۱۱ ساله به دلایل نامعلوم در یکی از روستاهای این شهرستان از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد به قتل رسیدند.
عبدالله سعادتیان اظهارداشت: این قتل در روستای گاجوال از توابع بخش موگرمون لنده اتفاق افتاد.
وی تصریح کرد: علت این قتل هنوز مشخص نیست و در دست بررسی است.
وی گفت: مظنونین به قتل دستگیر و تحت بازجویی هستند.
مرگ دو کودک در آب انبار
بندر عباس – باشگاه خبرنگاران جوان : دو کودک ۳ و ۴ ساله بستکی بعد از سقوط درون آب انبار جان خود را از دست دادند.
جسد این دو کودک که دختر عمه و پسر دایی بودند از آب بیرون کشیده شد.
با وجود در‌هایی با ارتفاع یک متر در ورودی آب‌انبارها، سالانه تعدادی از مردم درون آب سقوط کرده و جان خود را از دست می‌دهند.
انفجار مین
اهواز– ایرنا : رئیس‌قرارگاه ستاد اربعین در مرز چذابه گفت: یک نفر بر اثر انفجار مین در جاده جنگل امقر شهرستان بستان کشته و دو نفر زخمی شدند.
علی‌حسین حسین‌زاده، افزود:  این سه نفر از افراد بومی منطقه بودند که به دلیل وزش باد و جابجایی رمل‌ها به‌اشتباه وارد منطقه‌ای شدند که هنوز مینهای خنثی نشده از  دوران دفاع مقدس در آنجا بوده و همین امر حادثه ساز شد.
وی ادامه داد: این حادثه در مسیر تردد زائران اربعین حسینی نبوده و امنیت در مسیر تردد زائران اربعین حسینی در مسیرهای منتهی به مرزهای خوزستان برقرار است.
دستگیری قاچاقچیان چوب
دامغان – خبرگزاری صدا و سیما : در عملیات گشت نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، 2 قاچاقچی چوب‌ تاغ در جنوب دامغان دستگیر شدند.
رئیس‌اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت : نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی پس از کشف ۷۰۰ کیلوگرم چوب تاغ در منطقه جنوب دامغان، به گشت برای پیدا کردن عاملان قطع این چوب‌ها پرداختند.
علی اکبر عباسی راد افزود: در این گشت‌زنی، نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان به دو دستگاه موتورسیکلت که درمنطقه چاه پلنگ متوقف بود مشکوک شدند که دو قاچاقچی به همراه یک قبضه سلاح وینچستر مسلح را دستگیر و به پاسگاه انتظامی روستای یزدان آباد دامغان منتقل کردند.
سقوط خودرو
کرج - ایرنا : رئیس‌ جمعیت هلال احمر کرج گفت: سقوط یک دستگاه خودروی پراید در جاده کرج - چالوس به داخل رودخانه، سبب مرگ سرنشین آن شد.
فتح‌الله هاشمی نژاد، اظهار داشت: این حادثه در محدوده درده در جاده کرج - چالوس رخ داد.
وی اضافه کرد: علت حادثه توسط کارشناسان پلیس راه استان البرز در دست بررسی است.
اعدام متجاوز به عنف
بندر عباس – ایسنا : رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان اظهار کرد: یک متجاوز به عنف در زندان مرکزی بندرعباس به دار مجازات آویخته شد.
علی صالحی گفت: مهرماه ۱۳۹۳ خانمی با ادعای تجاوز به عنف اقدام به طرح شکایت کرد که در این خصوص متهم در زمان کوتاهی دستگیر و پرونده‌ای در دادگاه کیفری استان هرمزگان تشکیل شد.
وی خاطرنشان کرد: پس از طی مراحل  دادرسی ، اثبات جرم و صدور حکم اعدام متهم
(الف – س)، این حکم در شعبه بیستم دیوان‌عالی کشور تأیید و در زندان مرکزی بندرعباس به مرحله اجرا گذاشته شد.
دستگیری  هکر
کاشان- ایرنا : فرمانده انتظامی آران‌ و بیدگل از شناسایی و دستگیری چهار نفر به اتهام هک کردن شبکه‌های اجتماعی و انتشار محتوای مجرمانه در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ علی‌اصغر محمدی، افزود: اتهام این چهار نفر شامل هک کردن شبکه اجتماعی، انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی، هتک حیثیت در فضای مجازی و دسترسی غیر مجاز به برخی سامانه‌ها است که با شکایت شهروندان تحت تعقیب قرار گرفته و در نهایت بازداشت شدند.
وی تصریح کرد: هر چهار متهم پس از دستگیری با توجه به مستندات به دست آمده از سوی کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات، لب به اعتراف گشوده و پرونده آنها جهت سیر فرایندهای قانونی تحویل مرجع قضایی شد.
حادثه مرگبار رانندگی
شهرکرد – ایسنا : مسئول روابط عمومی اورژانس چهارمحال و بختیاری از حادثه خونبار رانندگی در این استان خبر داد.
محسن ابراهیمی ، اظهار کرد: برخورد سواری پیکان و وانت نیسان در محور اردل به شهرکرد حوالی بهشت آباد یک فوتی و چهار مصدوم برجای گذاشت.
وی خاطرنشان کرد: مصدومان پس از انجام اقدامات درمانی مناسب توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس، با آمبولانس به بیمارستان امام رضا (ع) اردل منتقل شدند.
واژگونی خودرو
سرویس شهرستانها : رئیس‌پلیس راه استان زنجان از واژگونی یک دستگاه سواری پراید در محور « زنجان – خرمدره» خبر داد.
سرهنگ «عباس مظفری» افزود: با حضور ماموران در محل طي بررسي‌هاي به عمل آمده و شواهد عيني موجود در صحنه مشخص شد يك سواری پراید به علت نامعلومی واژگون شده است.
وی بيان داشت : در این حادثه دو نفر از سرنشینان خودرو به دلیل شدت جراحات وارده در دم فوت و راننده و سه سرنشین دیگر  مصدوم که برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.
وی اضافه کرد: علت حادثه در دست بررسي است.