kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۲۹۲
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸
با اجرای چهارمین مرحله از طرح «کاشف» پلیس تهران

47 باند سارقان حرفه‌ای متلاشی شد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پس از یک ماه انجام عملیات شناسایی، ٤٧ باند سارق حرفه‌ای در پایتخت شناسایی و ۱۸۷ سارق بازداشت شدند.




به گزارش ایرنا، سردار حسین رحیمی دیروز در حاشیه چهارمین مرحله دستگیری مجرمان حرفه‌ای (کاشف) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سارقان دستگیر شده در زمینه سرقت به عنف، سرقت از منازل و اماکن، سرقت خودرو، جعل و کلاهبرداری، اسید پاشی و سرقت مسلحانه فعالیت داشتند. رحیمی ادامه داد: در این باره ١٨٧ نفر دستگیر شدند که از این تعداد ١١٩ نفر سابقه‌دار و ١٢ نفر تحت تعقیب و از محکومان بودند.
وی با تاکید بر اینکه سارقان به سه هزار فقره سرقت اعتراف کردند گفت: چهار قبضه سلاح و ١٨٠ سلاح سرد از سارقان ضبط شد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه ۹ مالخر نیز در میان بازداشت‌شدگان هستند افزود: یک باند هم که اقدام به فروش خودرو‌های مسروقه و سند نمره برای ٤٤ مورد خودرو در سراسر کشور کرده بود شناسایی شد.
دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای ۲۵ میلیارد ریالی
 در البرز
 کلاهبردار حرفه‌ای که به بهانه صندوق‌های خانگی و قرعه‌کشی، ۲۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، در استان البرز دستگیر شد.
رئیس‌ پلیس آگاهی استان البرز در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار داشت: در پی ارجاع یک فقره پرونده با موضوع کلاهبرداری از دادسرای عمومی و انقلاب ساوجبلاغ مبنی بر اینکه خانمی با جلب اعتماد مردم  اقدام به ایجاد صندوق قرعه‌کشی محلی کرده و پس از دریافت مبالغ هنگفت از مالباختگان متواری شده، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفت.
سرهنگ محمد‌نادر بیگی‌، افزود: طی تحقیقات ویژه پلیسی مخفیگاه متهمه در حوالی گرمدره کرج شناسایی شد و ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه این فرد را  دستگیر و به پلیس آگاهی استان البرز منتقل کردند.
وی اضافه کرد: زن کلاهبردار در تحقیقات تکمیلی با مشاهده مستندات لب به اعتراف گشود و به ۱۷ فقره کلاهبرداری به ارزش ۲۵ میلیارد ریال اعتراف کرد.
وی درخصوص شیوه کلاهبرداری گفت: این زن  ابتدا با جلب اعتماد مالباختگان و ایجاد صندوق‌های قرعه‌کشی خانگی‌، مبالغ هنگفتی از آنها دریافت و متواری می‌شد.