kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۲۸۱
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷

نارضایتی یک سوم زنان ژاپنی از محل کار

بر اساس نظرسنجی‌های دولت ژاپن، بیش از یک سوم از زنان شاغلِ مبتلا به مشکلات سلامت روان در این کشور مشکلات خود را ناشی از نوعی آزار و اذیت در محل کارشان اعلام کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سی‌ان‌ان، در ژاپن همچنان تبعیض علیه زنان در محیط‌های کاری بسیار زیاد است. این کشور در آخرین فهرست شاخص شکاف جنسیتی مجمع جهانی اقتصاد (WEF) در رتبه ۱۱۰ از میان ۱۴۹ کشور جهان قرار گرفته است.
این کشور با وجود تعهد نخست‌وزیرش به توانمندسازی زنان شاغل از طریق سیاست‌های خاص در بین کشورهای 7 G از نظر برابری جنسیتی در آخرین رتبه‌ها قرار گرفته است.
این نظرسنجی توسط وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن روی نمونه‌ای از دو هزار و 374 نفری که از مشکلات بهداشت روان رنج برده و بین ژانویه ۲۰۱۰ تا مارس ۲۰۱۷ میلادی شناسایی شده‌اند، انجام گرفته است.
این نظرسنجی به عنوان بخشی از گزارش هیئت دولت ژاپن مبنی بر جلوگیری از مرگ ناشی از کار بیش از حد منتشر شده است. ژاپن که به داشتن فرهنگ حقوق‌بگیری و ساعات کاری تنبیهی شناخته می‌شود، سال‌ها در تلاش است تا تأثیر کار بیش از حد بر سلامت کارمندان را برطرف کند، ساعات کاری بیش از حد مشکل بزرگی در این کشور است.