kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۲۷۴
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶
نامزد انتخابات تونس:

کسانی که به دنبال عادی‌سازی روابط با اسرائیل سرکوبگرند، باید محاکمه شوند

«القروی» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تونس، در حالی که متهم به فساد مالی و ارتباط با مأمور موساد است، نامزد دیگر این انتخابات را «النهضه»‌ای خوانده و گفته، حاضر نیست با این حزب ائتلاف کند؛ اما «سعید» نامزد دیگر خطاب به او گفته عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانتی بزرگ است و عاملانش باید محاکمه شوند.



سرویس خارجی-

«نبیل القروی» نامزد دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری تونس گفته حزبش «قلب تونس» ممکن است با هر حزبی به استثنای حزب اسلام‌گرای «النهضه» و «ائتلاف الکرامه» وابسته به «سیف‌الدین مخلوف»، ائتلاف تشکیل دهد. «القروی» همچنین رقیب انتخاباتی خود «قیس سعید» -که به عنوان نامزد مستقل در این انتخابات شرکت کرده- را وابسته به حزب «النهضه» خوانده است. «القروی» از دو ماه پیش تا چهارشنبه گذشته به اتهام فساد مالی در زندان بسر می‌برد، او همچنین به ارتباط با «آری بن مناشی» افسر سابق موساد و ملاقات با او اذعان کرده و مدعی شده است، از اسرائیلی بودن او اطلاعی نداشته است. به گزارش شبکه «الجزیره»، «مناشی» در ویدئویی با‌اشاره به این‌که زمانی به عنوان مشاور امنیتی اسرائیل فعالیت می‌کرده، گفته که با «القروی»، برادر و همسرش در تونس ملاقات کرده و دو قرارداد امضا کرده است. البته پیش از این هم رسانه‌های تونسی گزارش داده بودند که «القروی» با «مناشی» به منظور تبلیغات برای او در انتخابات ریاست‌جمهوری قرارداد امضا کرده است.  اما آنطور که فارس نوشته نامزد دیگر انتخابات تونس یعنی «قیس سعید»، در مناظره تلویزیونی درباره عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید کرده که عادی‌سازی با این رژیم خیانتی بزرگ است. «سعید» که شاید صحبت‌هایش طعنه‌ای به «القروی» بوده باشد، گفته عاملان عادی‌سازی روابط با رژیمی که ملتی را سرکوب و آواره کرده است، بایستی محاکمه شوند. این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین گفته عادی‌سازی کلاً‌اشتباه است چرا که «ما در وضعیت جنگ با رژیم غاصب قرار داریم». به گزارش «عربی ۲۱»، «سعید» درباره بازدید صهیونیست‌ها از معابد یهودیان در تونس نیز گفته مخالف ورود دارندگان گذرنامه اسرائیلی به تونس است ضمن اینکه «ما با یهودیان تعامل داریم اما اسرائیلی‌ها را نمی‌پذیریم».
گفتنی است که دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری تونس قرار است، امروز یکشنبه برگزار شود و این دو نامزد ناهمساز تونسی به رقابت نهایی با هم بپردازند.