kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۲۷۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵

مسیر نجف- کربلا از جمعه تحت پوشش پلیس راهنمایی عراق

اداره راهنمایی و رانندگی شهر نجف‌اشرف از آغاز اجرای طرح خود به مناسبت مراسم اربعین حضرت امام حسین(ع) در این شهر و در مسیر کربلای معلی خبر داد.

«علی کوکس الحسناوی» رئیس‌پلیس شهر نجف، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی شهر نجف‌اشرف طرح ترافیکی خود را با هماهنگی اداره پلیس و نهادهای خدمات رسان و موکب‌های حسینی (ع) آغاز کرده است. این طرح شامل همه اقدامات ضروری برای استقبال از زائرانی است که در مسیر عزیمت به کربلای معلی، وارد شهر نجف‌اشرف می‌شوند.
 به گزارش خبرگزاری تسنیم، الحسناوی تاکید کرد: همه توان انسانی و تجهیزات برای بازکردن گره‌های ترافیکی استان نجف ناشی از حرکت کاروان‌ها و زائران بسیج شده و مسیری درهمه جاده‌های منتهی به شهر کربلای معلی برای زائران درنظرگرفته شده است تا آنها در امنیت کامل(ناشی‌از تردد خودروها) باشند.
مهلت دو هفته‌ای مرجعیت به دولت عراق
آیت‌الله «سید علی سیستانی» مرجع عالی شیعیان عراق، خواستار دستگیری عوامل پشت پرده ‌تیراندازی به تظاهرات اخیر در این کشورشد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله سیستانی دولت عراق را مسئول کشته شدن شمار زیادی از معترضان دانست و برای شناسایی و دستگیری اجیر کنندگان افراد تک‌ تیرانداز، به دولت مهلت دو هفته‌ای داد.
یک نماینده آیت‌الله سیستانی در شهر کربلا گفت، ایشان می‌خواهد دولت برای یافتن عناصری که دستور شلیک به معترضان را صادر کرده اند، تحقیق کند. در تظاهرات چند روز پیش شهرهای جنوبی عراق، دست کم 104 نفر کشته و حدود 6000 هزارتن دیگر زخمی شده‌اند. این تظاهرات ابتدا آرام بوده و سپس، توسط عوامل نفوذی به خشونت کشیده شد.
تشکیل کمیته عالی تحقیقات
«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، از تشکیل یک کمیته عالی تحقیقاتی درباره حوادث تظاهرات اخیر این کشور خبر داد و بر رسیدن به نتایج «معتبر و متقن» تاکید کرد. به گزارش تسنیم، عبدالمهدی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: در پاسخ به خطبه دیروز(جمعه) نماینده مرجعیت دینی عالی عراق و برای تکمیل تحقیقات جاری، دولت کمیته عالی تحقیقاتی را متشکل از وزارتخانه‌های ذی ربط و دستگاه‌های امنیتی و نمایندگان شورای عالی قضایی و مجلس و کمیسیون حقوق بشر تشکیل داد تا (در ارتباط با اتفاقات اخیر) به نتایج معتبر و متقنی برسند و مسببان را به دستگاه قضایی پسپارند تا آنها به طور عادلانه (محاکمه) و مجازات شوند و در امر پیگرد و بازداشت و تحویل آنها به دست عدالت، با هر گرایش یا موقعیتی که داشته باشند، تعللی ایجاد نشود.