kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۲۳۸
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱

نمره مردودی اشرفی اصفهانی به دولت، مجلس و شورای شهر اصلاح‌طلب(خبر ویژه)

یک مقام ریاست جمهوری با انتقاد از سوءمدیریت موجود گفت نظارت مجلس بر دولت، کافی نیست و دولت برنامه‌ریزی دقیقی برای مقابله با تحریم‌ها ندارد.



محمد اشرفی اصفهانی رئیس هیئت بدوی تخلفات ستاد ریاست جمهوری به روزنامه آرمان گفت: يکي از مسائل مهمي که سبب ضعف اعتماد عمومي شده حيف‌وميل‌کردن بيت‌المال و پرونده‌هاي فساد اقتصادي است... ريشه اين مسائل در سوءمديريت است.
وی افزود: اغلب اقشار جامعه در وضعيت نامناسب اقتصادي به‌سر مي‌برند و تنها عده محدودي در رفاه هستند. در نتيجه قشر عظيمي از مردم در معرض آسيب‌هاي جدي اقتصادي قرار گرفته‌اند و زندگي آنها با مخاطراتي همراه شده است. امروز جواناني در جامعه ما وجود دارند که به دليل بيکاري و مشکلات زندگي موفق نشده‌اند ازدواج کنند و سن آنها از حد معمول بالاتر رفته است. نرخ مسکن در کشور به اندازه‌اي در حال رشد است که دستيابي به مسکن براي بسياري از جوانان به يک آرزو تبديل شده است.
اشرفی اصفهانی تصریح کرد: بنده نسبت به عملکرد دولت آقاي روحاني انتقاداتي را وارد مي‌دانم. متاسفانه نظارت کافي روي دستگاه‌هاي اجرايي وجود ندارد و از طرف ديگر نظارت مجلس نيز روي عملکرد دولت به اندازه کافي نيست. به هرحال جريان‌هاي سياسي در انتخابات گذشته با شعارها و وعده‌هاي بزرگي مردم را به حضور در پاي صندوق‌هاي رأي دعوت کردند. اين وضعيت به‌خصوص درباره جريان اصلاحات وجود داشت، اين در حالي است که عملکرد اصلاح‌طلبان در مجلس و همچنين شوراي شهر قابل قبول نبوده و به همين دليل مردم نسبت به ادامه حمايت خود از جريان‌هاي سياسي با ترديدهايي مواجه هستند.
وی همچنین گفت: مديريت اجرايي کنوني، برنامه‌ريزي دقيقي براي مقابله با تحريم‌ها نکرده است. شايد اگر برنامه‌ريزي دقيق‌تري در اين زمينه صورت مي‌گرفت و پيش‌بيني‌هاي لازم در زمينه جابه‌جايي قدرت در آمريکا صورت مي‌گرفت تحريم‌ها تا به اين اندازه در زندگي مردم تاثير نمي‌گذاشت.