kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۱۹۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲

دستگیری ۲ بازرگان نزدیک به ترامپ به جرم پولشویی و فساد

2 بازرگان نزدیک به ترامپ که از حامیان مالی و از همکاران «رودی جولیانی» وکیل شخصی رئیس‌جمهور آمریکا به شمار می‌روند به جرم فساد و پولشویی دستگیر شدند. این دو هم در پیروزی ترامپ و هم در رسوایی «واتر گیت» نقش دارند.


سرویس خارجی-

دو همکار «رودی جولیانی» وکیل شخصی «دونالد ترامپ» بازداشت شده‌اند. «لو پارناس» و «ایگور فرومن» که هر دو تاجرند از سوی دادستانی نیویورک متهم شده‌اند که در «جور کردن انتقال پول از خارج از آمریکا به ستاد انتخاباتی کاندیداها در سطح ملی و ایالتی نقش» داشته‌اند و برای این کار مرتکب پولشویی هم شده‌اند. مطابق قوانین انتخاباتی آمریکا سیاستمداران حق ندارند برای هزینه‌های انتخاباتی خود از منابع خارج از این کشور استفاده کنند. «ایگور فرومن»، متولد بلاروس و «لو پارناس» متولد اوکراین است اما هر دو شهروند آمریکا هم هستند.
آن طور که گزارش شده این دو نفر در جریان تحقیقات «رودی جولیانی» برای یافتن سرنخی از فساد ادعایی «هانتر بایدن»(پسر جو بایدن) در اوکراین هم بسیار فعال بوده‌اند.این دو با اتهام‌هایی مانند توطئه، اظهارات نادرست به کمیسیون انتخاباتی فدرال و دستکاری در اسناد، روبه‌رو شده‌اند. دونالد ترامپ، گفته این دو نفر را نمی‌شناسد و «این موضوع هیچ ارتباطی با ما ندارد». با این حال تصاویری از حساب‌های کاربری اجتماعی متعلق به «لـِو پارناس»، او را در چند دیدار با ترامپ و پسرش دونالد «ترامپ جونیور»، و برخی افراد دیگر نشان می‌دهد.  به گزارش فارس آن‌طور که رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند، «جولیانی» از ماه‌ها پیش از سوی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مأمور شده تا بر اوکراین فشار وارد کرده و این کشور را به پیشبرد پرونده هلدینگ «بریسما» وادارد. این شرکت متهم است با استخدام افراد ذی‌نفوذ، تلاش کرده از روابط سیاسی آنها استفاده کند. افشای فشار ترامپ به «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور جدید اوکراین برای پیشبرد پرونده قضایی علیه بایدن‌ها، به آغاز رسمی تحقیقات برای استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا منجر شده است.گفته می‌شود که رئیس‌جمهور آمریکا پرداخت کمک‌های مالی و نظامی به اوکراین را به پیشرفت پرونده بریسما مشروط کرده است. ترامپ این اتهام را رد کرده، اما هر روز شواهد بیشتری در تأیید این ادعا منتشر می‌شود.