kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۱۹۵
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱
فیصل مقداد:

کُردهای سوریه اگر با دمشق همکاری می‌کردند امروز گرفتار ترکیه نمی‌شدند

معاون وزیر خارجه سوریه ضمن محکوم کردن تجاوز نظامی ترکیه، تاکید کرد که اگر ارتش سوریه در مناطق کُردنشین حضور داشت، ترکیه هرگز به این مناطق حمله نمی‌کرد.




«فیصل مقداد» طی یک کنفرانس مطبوعاتی در دمشق، تجاوز نظامی ترکیه به شمال سوریه را محکوم کرد و در عین حال اظهار داشت: برای گفت‌ و‌گو با کرد‌های جدایی‌طلبی که به کشور خود خیانت کرده و به کسب حمایت از آمریکا متوسل شده‌اند، آمادگی نداریم. آغوش دولت برای همه مردم سوریه باز است، اما منطق جدایی‌طلبی را برنمی‌تابیم. اگر ارتش سوریه در شمال حضور می‌داشت، ترکیه نمی‌توانست به این مناطق حمله کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد، دولت سوریه همواره خواستار گفت ‌و‌گو با مخالفان بوده است، اما برخی مذاکره را رد و زمینه را برای حمله ترکیه آماده کرده‌اند.
معاون وزیر خارجه سوریه همچنین گفت: ترکیه از آغاز بحران سوریه همواره دروغ گفته است و(مقامات این کشور) باید محاکمه شوند. ترکیه از گروه تروریستی «جبهه النصره» حمایت می‌کند. هیچ گروه تروریستی‌ دیگری هم باقی نمانده است که ترکیه از آن حمایت نکرده باشد. تاریخ (رجب طیب) اردوغان را محاکمه خواهد کرد، زیرا او در حق مردم سوریه جنایت کرده است. اردوغان قاتل، راه را برای ۱۷۰ هزار تروریست هموار کرده است تا وارد سوریه شوند و مردم را قتل عام
کنند.