kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۱۹۴
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱

هیچ‌کس به ترامپ اعتماد ندارد، حتی اسرائیل و انگلیس

دو روزنامه انگلیسی و صهیونیستی طی گزارش هایی ضمن انتقاد از از عملکرد دولت آمریکا در قبال متحدان خود، دونالد ترامپ را «غیر قابل اعتماد» خوانده و تاکید کرده اند ممکن است، آمریکا سربزنگاه پشت متحدان کلیدی خود را هم به راحتی خالی کند.



روزنامه «جروزالم‌پست» متعلق به صهیونیست ها روز پنجشنبه ضمن انتقاد از رفتار و روش «دونالد ترامپ» در قبال متحدان خود در سوریه، آن را یک کلاس درس برای رژیم صهیونیستی خوانده و تاکید کرده: «خالی کردن پشت متحدان قاعده جدیدی است که ترامپ آن را بنا نهاده است». این روزنامه به سخنان ترامپ درباره کردهای مسلح سوریه هم اشاره و اظهار داشته که: «اینها حرف‌هایی است که رئیس‌جمهور آمریکا درباره مردمانی بر سر زبان می‌آورد که مدتی قبل جزو سرسخت‌ترین متحدان آمریکا در سوریه به شمار می‌آمدند ...».
روزنامه صهیونیستی در ادامه در اوج ناامیدی احتمال داده رئیس‌جمهور آمریکا روزی هم همین سخنان را درباره رژیم صهیونیستی بر زبان بیاورد: «حتی نخست‌وزیر نتانیاهو هم به نظر می‌رسد درس‌های لازم را گرفته و دیگر این ادعا را مطرح نمی‌کند که برای گرفتن امتیازات راهبردی از ترامپ به حضور او در نخست‌وزیری نیاز است». ترامپ پیش تر در پاسخ به این سوال که چرا آمریکا پشت کردها را خالی کرده،  گفت: «کردها در جنگ جهانی دوم در نورماندی به ما کمک
نکردند..».
روزنامه انگلیسی تایمز هم ضمن انتشار مطلبی مشابه تحت عنوان «هم پیمانی غیرقابل اعتماد»  نوشته: «خارج کردن مشاوران امنیتی آمریکایی از مرز ترکیه و سوریه به منزله چراغ سبزی برای ترکیه بود تا به شبه نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» حمله کند.
پیش از این هم، «سید حسن نصرالله » دبیرکل حزب‌الله در یک پیش بینی استثنائی، مهر سال گذشته تاکید کرده بود: «تجربه نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها از همپیمانان خود حمایت نمی‌کنند و هیچ احترامی برای توافقات قائل نیستند. چگونه می‌توان به دشمنی که تاریخی پر از خیانت دارد، اعتماد کرد؟ کردها را در شرق فرات ببینید، آمریکا با آنها چه کرد؟» ایشان همچنین خاطرنشان کرده بود: «آمریکا از کردها استفاده خواهد کرد و اما در نهایت آنها را رها می‌کند». گفتنی است، برخی غربگرایان در ایران اصرار دارند با ترامپ وارد مذاکره
شوند!