kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۱۹۲
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱

ترور وزیر دولت اندونزی با چاقو در دانشگاه!

وزیر اندونزیایی در دانشگاهِ یکی از شهرهای جزیره «جاوا» اندونزی با چاقو مورد حمله تروریستی قرار گرفت، مسئولان می‌گویند که ضارب متأثر از داعش بوده است.


سرویس خارجی-

یک فرد مسلح به چاقو، پنجشنبه، «ویرانتو» وزیر ارشد هماهنگی امور سیاسی، امنیتی و حقوقی اندونزی را در حین افتتاح ساختمانی در دانشگاهی در شهر «پاندگلانگ» در استان «بانتن» جزیره «جاوا» مورد حمله قرار داد، «ددی پراسیتیو»، سخنگوی پلیس ملی اندونزی، به رسانه‌ها اعلام کرد که عامل حمله با سلاح سرد، دستگیر شده و یک افسر پلیس نیز در این حادثه زخمی شده است. ساعاتی بعد هم، رئیس سازمان اطلاعات این کشور، ادعای برخی از رسانه‌ها را، تأیید کرد که عامل حمله «تحت تأثیر» گروه تروریستی «داعش» بوده است.
به گزارش «رویترز»، پلیس اندونزی یک مرد و زن که سلاح‌های برنده‌ای را با خود حمل می‌کردند و ظاهراً زن و شوهر بودند را نیز در این باره دستگیر کرده است. همچنین «تامی توهیر» رئیس پلیس بانتن به شبکه تلویزیونی «مترو» در خصوص حال جسمانی «ویرانتو» گفته: «وضعیت او پایدار است و در حال حاضر به بیمارستانی در «جاکارتا» [پایتخت اندونزی] منتقل شده است».
البته این اولین بار نیست که افرادی با عقاید داعشی در اندونزی و جنوب شرقی آسیا حمله تروریستی ترتیب می‌دهد. از سال ۲۰۱۶ افراد گروه تروریستی داعش حملات مختلفی را در «جاکارتا» ترتیب داده‌اند، مقامات کشورهای همسایه از جمله  مالزی نیز در حالت هشدار و آماده باش قرار گرفته‌اند.