kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۱۸۹
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵
یک نهاد حقوق بشری:

آل سعود از سال 2016، اجساد اعدام شدگان را تحویل نداده است

بنابر اعلام یک نهاد حقوق بشری، رژیم سعودی سه سالی می شود که اجساد اعدام‌شدگان را به خانواده‌هایشان تحویل نمی‌دهد و در حال حاضر 39 نفر دیگر در این کشور در خطر اعدام قرار دارند.





آل سعود در دوران ولیعهدی «محمد بن سلمان» بر شدت سرکوب‌ها افزوده و تعداد اعدامی‌ها در این کشور نیز به شدت افزایش یافته است. در همین ارتباط سازمان «اروپایی-سعودی حقوق بشر» که مسائل حقوق بشری در عربستان را رصد می‌کند، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده آل‌سعود از سال ۲۰۱۶ به این سو اجساد ۸۳ تن از اعدامیان را به خانواده‌هایشان تحویل نداده‌ است. به نوشته پایگاه خبری «مرآۃ الجزیره»، این نهاد حقوق بشری در بیانیه خود، تأکید کرده این افراد خارج از چارچوب قانون اعدام شده‌اند و به مثابه «قتل خارج از قانون» محسوب می‌شوند و دولت سعودی تاکنون به تمامی درخواست‌ها برای تحویل اجساد اعدام شدگان بی‌اعتنایی کرده است.
به گزارش فارس، این نهاد حقوق بشری اعلام کرده ۳۹ بازداشتی دیگر نیز در خطر اعدام قرار دارند. از این تعداد ۳۳ نفر از اهالی استان قطیف و شیعه هستند. هفت کودک نیز در بین این افراد دیده می‌شود. طبق این بیانیه، سرکوب مخالفان و تعداد موارد اعدامی در دوره سلمان بن عبدالعزیز و پسرش، افزایش شدیدی داشته است؛ به‌گونه‌ای که از ابتدای سال میلادی جاری ۱۵۹ نفر اعدام شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال تعداد اعدام شدگان به ۲۰۰ مورد برسد. اعدام‌ها در عربستان غالبا با شمشیر صورت می‌گیرد!