kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۱۰۱
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸

حوادث کوتاه از کشور


    
    دستگیری قاتل
زاهدان-  خبرنگار کیهان: جانشین انتظامی ‌سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی متهم به قتل مرد60ساله در یکی از نخلستان‌های شهر سوران شناسایی و دستگیر شد.
سرتیپ احمد طاهری، افزود: مردی سالخورده بر اثر اصابت چند گلوله سلاح کلاش از ناحیه شکم و پای چپ پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات وارده فوت کرد.
وی بیان کرد: مقتول در روز حادثه در حال آبیاری نخلستان خود بوده که سه مرد جوان با دو دستگاه موتورسیکلت در حال سرقت خرما مشاهده و این افراد با سلاح کلت و کلاش به سمت مقتول تیراندازی و از محل متواری شدند.
وی تصریح کرد: پلیس آگاهی محل اختفای متهم را در یک تعمیرگاه خودرو شناسایی و در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه او را دستگیر و در بازرسی از محل یک قبضه سلاح کلاش به همراه مقادیری مهمات مربوطه کشف کرد.
سقوط درخت
همدان-  خبرنگار کیهان: مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: مرد ۴۵ ساله در شهر همدان به علت سقوط از درخت گردو جان باخت.
علی احسان صالح، اضافه کرد: فرد مصدوم بی‌درنگ به مرکز درمانی منتقل شد اما پیش از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد.
دستگیری حفار غیرمجاز
اردبیل-  ایرنا: مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از دستگیری هفت حفار غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.
فرنام حامد افزود: این افراد هنگام حفاری غیرمجاز در یکی از روستاها توسط نیروی انتظامی ‌دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
وی اظهار داشت: ادوات حفاری این افراد ضبط شده و پرونده قضایی آنان نیز برای صدور احکام لازم در جریان است.
قاچاق سوخت
همدان-  خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی ‌نهاوند از کشف سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ شا احمد ساکی، گفت: عوامل پلیس آگاهی شهرستان پس از دریافت اطلاعات واصله مبنی بر اینکه یک دستگاه خودروی کامیون کشنده حامل سوخت قاچاق در یکی از مسیر‌های شهرستان در حال‌ تردد است، نسبت به کنترل مسیر مورد نظر اقدام کردند.
او افزود: عوامل پلیس آگاهی شهرستان پس از مشاهده خودرو نسبت به توقف و بررسی آن اقدام کردند که خودرو مورد نظر حامل ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق مشکوک به گازوییل بود.
فرمانده انتظامی ‌نهاوند ادامه داد: خودرو به همراه متهم برای سیر مراحل قانونی به یگان انتظامی ‌منتقل شدند.
شکار شکارچی
اردبیل-  ایرنا: سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست خلخال از دستگیری دو شکارچی متخلف در منطقه حفاظت شده این شهرستان خبر داد.
مهدی کسایی افزود: مأموران اجرایی پاسگاه محیط‌بانی روستای برندق از توابع بخش خورش‌رستم این شهرستان هنگام گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده آق‌داغ در بخش خورش‌رستم خلخال این دو شکارچی را هنگام اقدام به شکار غیرمجاز و قاچاق پرندگان وحشی در زیستگاه‌های این منطقه دستگیرکردند.
وی افزود: از متخلفان دستگیر شده دو قبضه سلاح شکاری، ۲۸ فشنگ ساچمه‌زنی، یک لاشه کبک و  سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.
انهدام باند سرقت‌های مسلحانه
زاهدان-  خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی ‌سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش تیم‌های پلیس آگاهی استان باند حرفه‌ای سرقت‌های مسلحانه خودرو در شهر زاهدان متلاشی و 10 فقره سرقت کشف شد.
سرتیپ محمد قنبری، افزود: اعضای یک باند حرفه‌ای سرقت در ساعات پایانی شب با شناسایی سوژه‌های خود در مکان‌های خلوت در فرصتی مناسب آنها را غافلگیر و پس از ضرب شتم و شلیک چند تیر کلاش با ایجاد رعب و وحشت، خودرو و تلفن همراه و دیگر وجوه نقد آنها را سرقت می‌کردند.
وی عنوان کرد: پلیس آگاهی با به دست آوردن سر نخ‌هایی با کنترل نامحسوس متهم سرانجام او را هنگام‌ تردد با یک دستگاه خودرو در محدوده جاده چشمه زیارت زاهدان شناسایی و دستگیر کردند.
کشف ‌تریاک
بیرجند-  ایرنا: فرمانده انتظامی ‌خراسان جنوبی از کشف ۴۵۰ کیلوگرم ‌تریاک و ۱۹۰ کیلوگرم حشیش با هدایت اطلاعاتی پلیس استان در عملیات مش ترک با مأموران فرماندهی انتظامی ‌گلستان خبر داد.
سرتیپ مجید شجاع ، اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی ‌خراسان جنوبی اطلاعاتی دریافت کردند که قاچاقچیان موادمخدر قصد دارند محموله‌ای را با یک سواری سمند حمل و به شهرهای شمالی کشور منتقل کنند که موضوع پیگیری شد و دستگیری سوداگران مرگ در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: مأموران خودرو حامل موادمخدر را رهگیری و کنترل کردند که در محورهای مواصلاتی استان گلستان شناسایی شد و با اعلام موضوع به فرماندهی انتظامی ‌استان گلستان، خودرو توقیف و راننده آن دستگیر شد.
حمل ‌تریاک با خودروی سرقتی
اصفهان-  خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی ‌شهرستان «نجف آباد» از کشف ‌تریاک که توسط یک سواری پژو پارس سرقتی حمل می‌شد، خبر داد.
سرهنگ «محمد حسین باباکلانی» اظهار داشت: پلیس «نجف آباد» مطلع شد سوداگران مرگ قصد دارند محموله‌ای را از شهرستان نجف‌آباد به تهران انتقال دهند که وارد عمل شدند و در این رابطه دو سواری پژو پارس را که یکی از آنها راه پاک کن و دیگری حامل محموله بود شناسایی و در داخل شهرستان نجف آباد توقیف کردند.
وی با‌ اشاره به دستگیری دو سوداگر مرگ، اضافه کرد: در بازرسی از این خودرو 242 کیلو و 300 گرم ‌تریاک کشف و ضبط شد.
مرگ3 عابر پیاده
بابل-  خبرنگار کیهان: روابط عمومی اورژانس بابل از تصادف و مرگ سه عابر پیاده در سه سانحه تصادف در این شهرستان خبر داد.
غلام نیا روشن، گفت: در تصادف اول یک خودرو با عابر پیاده در جاده بابل به آمل محدوده علیشاه برخورد و باعث فوت عابر پیاده شد..
او افزود: در سانحه دوم یکدستگاه جرثقیل در محدوده علیشاه بابل با عابر پیاده برخورد و موجب مرگ وی شد. در تصادف سوم یک دستگاه سواری با یک خانم 59 ساله برخورد که وی به علت خونریزی جان خود را از دست داد.