kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۰۹۹
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸
در همایش «آمران به معروف و ناهیان از منکر» اعلام شد

کاهش 60 درصدی کشف حجاب با اجرای «طرح ناظر یک»

رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت گفت: با اجرای طرح ناظر یک، بیش از 60 درصد کشف حجاب در داخل خودروها کاهش یافته است.




به گزارش خبرگزاری فارس، همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر صبح دیروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، سردار حسین رحیمی‌فرمانده انتظامی ‌پایتخت و سردار علی ذوالقدر رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در مقر پلیس امنیت عمومی پایتخت برگزار شد.
انهدام سه شبکه سازمان‌یافته ضدحجاب
در تهران
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، در این همایش رئیس پلیس پایتخت با‌ اشاره به اقدامات پلیس در حوزه عفاف و حجاب، اظهار داشت: پلیس، باندها و شبکه‌های سازمان یافته‌ای را که تلاش می‌کنند تا حیا را در جامعه از بین ببرند مورد بررسی قرار داده و توانسته تمامی این باندها را منهدم کند؛ گروه هشت مارس، چهارشنبه سفید و نه به حجاب اجباری هم اکنون ریشه‌کن شده‌‌اند.
سردار حسین رحیمی‌ با تأکید بر این مطلب که ما در راستای مبارزه با بی‌حجابی و بی‌عفتی کوتاه نخواهیم آمد، گفت: با رویکرد ایجابی و ارشادی در این زمینه کار می‌کنیم و با وجود توهین‌هایی که به ما می‌شود مقتدرانه به کار خود ادامه خواهیم داد.
وی به رصد فضای مجازی توسط پلیس امنیت اخلاقی پرداخت و گفت: ضربات جدی را به باندهایی که در صدد بودند فساد اخلاقی را‌ اشاعه دهند وارد کرده‌ایم.
فرمانده انتظامی ‌پایتخت ادامه داد: مأموران پلیس راهور باید در طرح ناظر یک با کشف حجاب برخورد کنند همچنین با شدت با افرادی که شرب خمر کرده و پشت فرمان می‌نشینند نیز برخورد کنند.
کاهش 60 درصدی کشف حجاب
با اجرای «طرح ناظر یک»
همچنین سردار علی ذوالقدر در این همایش با گرامی‌داشت یاد شهدا و تبریک هفته نیروی انتظامی ‌اظهار داشت: طرح ناظر یک از ابتدای سال جاری با طراحی پلیس امنیت و عمومی پلیس ناجا کلید خورد و بر اساس آن، به کسانی که اقدام به کشف حجاب درون خودرو می‌کردند با ارسال پیامک تذکر داده می‌شد که در اصل همان امر به معروف و نهی از منکر است.
رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت تصریح کرد: اگر تذکر اثر نداشت فرد احضار و تعهد اخذ می‌شد؛ اگر تعهد هم اثر نداشت بحث ارشادی را  اجرا کرده و در  ادامه برخی افراد را حتی به کارشناسان بیرون از مجموعه نیز ارجاع می‌دادیم.
وی گفت: تعدادی انگشت‌شمار که گستاخ بوده و تحت هیچ شرایطی تذکر را نپذیرفتند را به دستگاه قضایی معرفی کردیم.
ذوالقدر با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح  ناظر تاکنون بیش از 60 درصد کشف حجاب در داخل خودرو کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: در گذشته کسانی که کشف حجاب می‌کردند به پلیس امنیت اخلاقی ارجاع  شده و سپس بعد از بازجویی به مقام قضایی معرفی می‌شدند.
وی گفت: امروز این‌کار انجام‌ نمی‌شود و پس از شناسایی متخلفان ابتدا آنها را نهی ازمنکر کرده و با استقرار خودروهای مشاوره‌ای در محل آنها را هدایت می‌کنیم؛ یعنی افراد متخصص در محل متخلفان را ارشاد کرده و در صورت هدایت افراد،  آنها مرخص  و به مقر پلیس امنیت منتقل نخواهند شد؛ اما اگر متخلفان مصر بر تخلف خود باشند به مقام‌ قضایی معرفی می‌شوند.
فرمانده پلیس امنیت پایتخت با بیان اینکه در حال حاضر در ۱۲ نقطه تهران این ارشاد‌ها صورت می‌گیرد، تصریح کرد: طرح ناظر دو هم‌اکنون در سطح شهر تهران در مراکز تجاری بزرگ پایتخت در حال اجرایی شدن است که با اجرای این طرح بین ۲۰ تا ۳۰‌درصد بحث بدحجابی و بدپوششی در اماکن کاهش پیدا کرده است.
رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت اعلام کرد: خوشبختانه اجرای  طرح‌های جدید درگیری و تنش خیابانی را کاهش داده و حتی به صفر رسانده است و با زبان و هدایت لسانی و غیربرخوردی موضوعات حل و فصل می‌شوند.