kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۰۹۷
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸

خط تولید جامدات دارویی با حضور وزیر بهداشت در ساوه افتتاح شد

خط تولید جامدات دارویی واحد داروسازی بهستان با حضور وزیر بهداشت در ساوه افتتاح شد.



به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، سعید نمکی که به استان مرکزی و شهرستان ساوه سفر کرده با حضور در واحد داروسازی بهستان، خط تولید جامدات دارویی این واحد تولیدی را افتتاح کرد.
این خط تولیدی با ظرفیت سالانه 500 میلیون قرص و کپسول برای بیماران دیابتی، اعصاب و روان و پیوند کلیه راه‌اندازی شده است.
راه‌اندازی این خط تولیدی با صرف هزینه 600 میلیارد ریالی انجام شده که 120 تا 160 نفر‌ اشتغال مستقیم را به همراه دارد.
شرکت داروسازی بهسان که درحال حاضر یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هولدینگ بهفار است در اردیبهشت‌ماه 1384 ثبت و فعالیت خود را آغاز کرد و مأموریت تولیدتحت لیسانس کمپانی‌های داروسازی معتبر جهان را در هولدینگ عهده‌دار است.
این واحد تولیدی به‌عنوان بازوی تولیدکننده دارویی گروه بهفار فعالیت خود را از سال 86 با واردات گروهی از محصولات شرکت‌های معتبر اروپایی آغاز کرد و با هدف کلان ساخت کارخانه‌ای برای تولید تحت لیسانس ‌اشکال مختلف دارویی، مأموریت خود را تلاش برای تولید محصولاتی کاملاً مشابه و باکیفیتی مطابق با محصولات خارجی می‌داند.
دستور ویژه وزیر بهداشت
برای ایجاد «مرکز خدمات جامع سلامت» در روستای «چنارمحمودی»
وزیر بهداشت، طی نامه‌ای به معاون بهداشت این وزارتخانه دستور داد که هر چه سریع‌تر مرکز خدمات جامع سلامت در روستای چنار محمودی ایجاد و تیم تخصصی و فوق‌تخصصی در این مرکز مستقر شود.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، در نامه سعید نمکی خطاب به علیرضا رئیسی آمده است: «اینک که با هوشمندی مردم عزیز و تلاش بی‌وقفه مسئولین محترم، گروه‌های ضد انقلاب و معاند در ایجاد آشوب به بهانه آلودگی تعدادی از هموطنان‌مان به ویروس HIV ناکام ماندند و ضمن تشکر از پیگیری‌های مستمر جنابعالی، جناب آقای دکتر گویا و افراد فعال در حدود 20 تیم اعزامی در ماه‌های اخیر به استان چهارمحال بختیاری و بررسی‌های دقیق کارشناسی همکاران استانی و ستادی، ضروریست موارد زیر مورد توجه قرار گیرد.»
بکارگیری عبارت «روابط نامطلوب» در گفتمان متداول سازمانی به هرگونه حرکت و فرآیندی اطلاق می‌شود که با اصول، ضوابط و استانداردهای علمی منطبق نباشد. بدیهی است نامطلوب بودن هرکدام از فرآیندها می‌تواند در ایجاد بیماری نقش‌آفرینی کند که مصادیق متعددی دارد؛ این تعبیر به مراتب متفاوت از این است که گروهی با غرض و شیطنت آن را «روابط نامشروع» تفسیر و تعمیم داده و موجب تشویش اذهان این عزیزان شده‌اند.
فعلاً  اولویت ما دریافتن بیماران و مساعدت‌های فوری است. لازم است هرچه زودتر با تقویت تیم پزشکی موجود در منطقه فرآیند درمان جسمی و روحی این عزیزان تسریع و نتیجه گزارش شود.
تامین دارو، تحت پوشش قرار دادن موارد غیر بیمه، توانبخشی و پوشش امدادی بدون وقفه باید انجام پذیرد. بدیهی است کلیه موارد تشخیصی و درمانی تا انتها رایگان خواهد بود.
جهت ایجاد مرکز خدمات جامع سلامت در روستا هرچه زودتر اقدام و تیم تخصصی و فوق تخصصی در مرکز مذکور و همچنین در مرکز مشاوره شهرستان لردگان مستقر و نتیجه روزانه اعلام شود.»