kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۰۹۲
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷

دستگیری اخاذان مامورنما در البرز

اعضای باندی که در پوشش مامور اداره اماکن پلیس و به بهانه فک پلمب از برخی اصناف استان البرز اخاذی می‌کردند، دستگیر شدند.



سرهنگ عباس  شاهی  سرپرست پلیس امنیت عمومی استان البرز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:  در پی دریافت گزارش های متعدد مبنی بر این که افرادی با معرفی خود به عنوان مامور اماکن اقدام به اخاذی از متصدیان واحد های صنفی در شهر کرج می کنند، بررسی و پیگیری موضوع در دستور کار پلیس امنیت عمومی استان البرز قرار گرفت.
ماموران پلیس در بررسی های اولیه یکی از اعضای باند را در منطقه باغستان کرج شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به اداره اماکن منتقل کردند.
متهم در بازجویی ماموران به جعل عنوان و اخاذی از ۲۰ واحد صنفی  شامل رستوران ها، فروشگاه های داخل مراکز تجاری که برای آن ها بر اساس حکم قاضی اخطاریه پلمب صادر شده بود، اعتراف کرد.
این فرد با همدستی ۲ نفر دیگر با معرفی خود به عنوان مامور اداره اماکن پلیس از طعمه های خود بین سه تا هفت میلیون تومان وجه دریافت می کردند.
سرهنگ شاهی گفت: با تلاش ماموران سایر اعضای باند که با معرفی خود به عنوان کارمند اتاق اصناف علاوه برتصرف زمین های مشکل دار و یا در پوشش مامور پلیس اماکن از  واحدهای صنفی که تحت هر عنوانی اخطاریه پلمب دریافت می کردند را شناسایی و دستگیر کردند.
وی افزود: در بازرسی از منزل متهمان یک دستگاه لپ تاپ، کیس رایانه و تعدادی اوراق و مدارک جعلی کشف شده و متهمان برای شناسایی سایر جرایم در اختیار پلیس امنیت عمومی استان البرز قرار دارند.