kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۰۸۴
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶
روحانی:

دوران تاثیرگذاری فشار حداکثری به پایان رسیده است

رئیس‌جمهور با تاکید بر شکست توطئه آمریکا در فشار حداکثری بر ملت ایران گفت: آمار و ارقام و روحیه مردم نشان می‌دهد که دوران تاثیرگذاری فشار حداکثری به پایان رسیده است.




حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور روز گذشته در جلسه هیئت دولت با تاکید بر شکست توطئه آمریکا در فشار حداکثری به ملت ایران، گفت: به نظر من امروز همه آمار و ارقام و روحیه مردم نشان می‌دهد که دوران تاثیرگذاری فشار حداکثری به پایان رسیده است.
وی ادامه داد: یعنی ملت بزرگ ما با مقاومت، نشاط، کار و فداکاری حداکثری آن تحریم حداکثری و تروریسم اقتصادی را شکست من نمی‌گویم شکسته می‌شود بلکه شکسته شد، ملت این کار را انجام داد.
رئیس‌جمهور با‌اشاره به اینکه دوست و دشمن به قدرت، صبر و ایستادگی مردم ایران اعتراف می‌کنند، خاطر نشان کرد: دنیا در برابر این ایستادگی ملت ایران، دچار اعجاب است؛ ۸۳ میلیون نفر مردم ایران دست به دست هم دادند و در برابر قدرت‌ها به‌ویژه آمریکا و صهیونیسم ایستادگی کردند و امروز بهترین امنیت، شرایط و روحیه در کشور وجود دارد.
روحانی افزود: البته مردم از لحاظ اقتصادی دچار مشکلاتی هستند که همه باید دست به دست هم داده و در راستای کاستن از مشکلات مردم تلاش کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تحولات منطقه پرداخت و اظهار داشت: متأسفانه هنوز در گوشه و کنار منطقه شعله‌هایی دیده می‌شود که گاهی این شعله در یمن و گاهی در نزدیکی مدیترانه و مرزهای ترکیه و سوریه است.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت ترکیه نسبت به مرزهای جنوبی خود نگرانی‌هایی دارد و حق آنهاست که این نگرانی‌شان برطرف شود، گفت: معتقدیم باید راه و شیوه درست در این مسیر انتخاب شود.
روحانی افزود: در اجلاس سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه به صراحت اعلام کردیم که راه‌حل امنیت در مرزهای شمالی سوریه و جنوب ترکیه تنها با حضور ارتش سوریه امکان‌پذیر است و ما باید همه زمینه‌ها را برای حضور ارتش سوریه در این مناطق فراهم کنیم و دیگر کشورها نیز باید کمک کرده و آمریکایی‌ها از این منطقه خارج شوند و کردها نیز در این منطقه که در حقیقت کشور خودشان است در کنار ارتش سوریه قرار بگیرند.
رئیس‌جمهور همچنین در ابتدای سخنان خود در جلسه هیئت دولت با گرامیداشت ایام اربعین حسینی، گفت: این ایام روزهای بیان عشق و ارادت و اظهار شیفتگی در برابر خاندان رسالت است.
وی اظهار داشت: امروز خوشبختانه فضایی ایجاد شده که مردم این حرکت عظیم معنوی را با هوشیاری و بیداری انجام می‌دهند و علاوه‌بر شور و حرکت عظیم مردمی از لحاظ معنوی یک ترکیبی میان ملت‌های عاشق خاندان رسالت ایجاد کرده، به‌ویژه این حرکت قرابت نزدیکی را میان دو ملت ایران و عراق بوجود آورده است و اتفاقی مانند آنچه میان مهاجران و انصار روی داد در این حرکت به چشم می‌خورد.
رئیس‌جمهور با تجلیل از محبت و پذیرایی مردم عراق نسبت به زوار امام حسین(ع) که همواره وجود داشته و در این ایام متبلور می‌شود، گفت: خوشبختانه امسال با تلاش دولت و حذف روادید تسهیلات خوبی در سفر مردم به عراق برای حضور در این اجتماع بزرگ بوجود آمده است.
روحانی تأکید کرد: این اجتماع بزرگ دل آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را می‌لرزاند و آنها را مرعوب می‌کند؛ حضور میلیونی مردم با عشق و علاقه در هر شرایطی در این اجتماع عظیم، یک قدرت‌نمایی بزرگ سیاسی، فرهنگی و معنوی به شمار می‌رود.
وی با اظهار امیدواری از اینکه مردم ایران به سلامت به این سفر بروند و برگردند و سال به سال این حرکت عظیم مردمی با شکوه‌تر برگزار شود، گفت: امیدواریم تا سال آینده با توافقاتی که با دولت عراق صورت گرفته شاهد بهره‌برداری از راه‌آهن شلمچه به بصره باشیم تا مردم راحت‌تر سفر خود را انجام دهند.