kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۰۸۰
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶
با حضور فرمانده کل ارتش

رزمایش غیرمترقبه نیروی زمینی ارتش در شمال غرب کشور برگزار شد

رزمایش غیرمترقبه نیروی زمینی ارتش با حضور فرمانده کل ارتش در شمال غرب کشور برگزار شد.




صبح دیروز(چهارشنبه) رزمایش غیرمترقبه نیروی زمینی ارتش با حضور امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش در شمال غرب کشور آغاز شد.
 این رزمایش با حضور یگان‌های واکنش سریع، متحرک، هجومی‌و با پشتیبانی بالگردهای هوانیروز در منطقه عمومی ارومیه برگزار شد.
آمادگی رزمی، سرعت عمل و تحرک، جابه‌جایی و ارزیابی یگان‌ها با شعار «یک هدف یک گلوله» از اهداف رزمایش غیرمترقبه نیروی زمینی ارتش بود.
آمادگی مقابله در هر سطح
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در رزمایش غیرمترقبه نیروی زمینی ارتش در منطقه شمال غرب کشور گفت: بعد از تغییر ساختار نیروی زمینی ارتش، یگان‌های این نیرو به واکنش سریع و متحرک هجومی‌تغییر ماهیت داده‌اند. لازم بود ارزیابی از این یگان‌ها به عمل آید تا میزان آمادگی، تحرک و سرعت یگان‌ها سنجیده شود.
وی با‌ اشاره به مأموریت غیرمترقبه یگان‌های منطقه شمال غرب، افزود: سه‌شنبه شب این مأموریت به یگان‌ها ابلاغ شد و آنها بلافاصله وارد منطقه رزمایش شدند و برنامه‌های خوبی در حال اجرا است.
فرمانده کل ارتش درباره پیام این رزمایش، خاطرنشان کرد: این رزمایش برای ملت بزرگ ایران پیام خوبی است که سربازان و فرزندان آنها برای اجرای مأموریت‌های خود برای مقابله با هرگونه تحرک احتمالی دشمن، کاملاً آماده هستند.
امیر موسوی تأکید کرد: یگان‌های ارتش در اوج آمادگی قرار دارند و هرنوع مأموریتی که به آنها ابلاغ شود، در سریع‌ترین زمان ممکن آن را انجام خواهند داد.
وی افزود: پیام رزمایش برای دشمنان این است که اگر دارای محاسبات غلطی شوند، بدانند که فرزندان این آب و خاک آماده هستند در هر مکان و زمانی لازم باشد با قدرت هرچه تمام‌تر ایستادگی ‌کنند.
فرمانده کل ارتش با‌ اشاره به اینکه با‌اشراف اطلاعاتی کار می‌کنیم، خاطرنشان کرد:  برای هر سطحی از تهدید که دشمن طراحی کرده باشد، آماده‌ایم و مقابله می‌کنیم.
امیر موسوی، آمادگی یگان‌های ارتش را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ما برای دفاع از آرمان‌های نظام، انقلاب، کشور و دفاع از مرز و بوم ایران اسلامی آمادگی کامل داریم.
وی درباره ارزیابی این رزمایش غیرمترقبه گفت: یگان‌ها آزمون خوبی از نظر سرعت عمل و رسیدن به اهداف رزمایش داشته‌اند و نمره قبولی را کسب کرده‌اند. امیدواریم به آنچه ستاد کل نیروهای مسلح برای این رزمایش‌ترسیم کرده، دست پیدا کنیم.
پاسخ کوبنده به دشمن
امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی پیشازظهرچهارشنبه در دیدار با حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی امام جمعه ارومیه اظهارداشت: همه سربازان و افسران ایران اسلامی آماده پاسخ کوبنده به دشمنان ایران اسلامی هستند و تا پای جان مدافع اسلام و انقلاب خواهند بود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز در این دیدار با تقدیر از اقدامات نیروهای نظامی ‌به خصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیروی از منویات مقام معظم رهبری و صیانت از کیان اسلامی گفت: توجه به معنویات در کنار اقدامات نظامی ‌نقطه قوت نیروها و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح در نظام اسلامی که موجب خشنودی خداوند بوده و باعث خوشحالی است.
تجهیزات جدید و بومی
امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره برگزاری این رزمایش گفت: فرمانده کل ارتش به منظور ارزیابی آمادگی رزمی‌یگان‌های نیروی زمینی سه‌شنبه شب مأموریتی را به نیروی زمینی ارتش ابلاغ کردند تا رزمایشی در منطقه شمال غرب کشور انجام شود.
وی ادامه داد: بلافاصله اوامر فرمانده کل ارتش به یگان‌ها ابلاغ شد و یگان‌ها در مدت زمان بسیار کم با تمامی تجهیزات خود را به منطقه رزمایش رساندند که الحمدالله رزمایش خوبی نیز برگزار کردند.
امیر سرتیپ حیدری اجرای رزمایش را بسیار مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: هدف و منظور از رزمایش، ارزیابی رزمی‌و نحوه پای کار آمدن تیپ‌های متحرک هجومی‌و واکنش سریع است که یگان‌های حاضر در میدان آن را به خوبی اجرا کردند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش درخصوص تجهیزات مورد استفاده در این رزمایش نیز گفت: در حال حاضر یگان‌های نیروی زمینی ارتش با تجهیزات جدید و سلاح‌های کاملاً بومی در مأموریت‌ها حاضر می‌شوند و در این رزمایش نیز بخشی از توانمندی‌های بومی شده در حوزه تجهیزات مورد آزمایش قرار گرفت.
امیر حیدری درپایان خاطرنشان کرد: ارتقای آمادگی رزمی، بالا بردن توان دفاعی، قدرت، تحرک، سرعت و جابه‌جایی سریع از اهداف رزمایش نیروی زمینی بود.
نقطه زنی ‌توپ‌ها
امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با تشریح دستاوردهای رزمایش غیرمترقبه این نیرو گفت: یگان‌های واکنش سریع و متحرک هجومی‌به منظور ارتقای آمادگی رزمی، بالا بردن توان دفاعی، تحرک و جابحایی سریع یگان‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن در این رزمایش حضور یافتند.
وی با‌ اشاره به تغییر ساختار یگان‌های نیروی زمینی، افزود: این رزمایش آزمون بسیار خوبی برای یگان‌های منطقه شمال غرب بود تا آمادگی دفاعی و سرعت عمل خود را در منطقه وسیعی به نمایش درآورند.
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: امروز یگان‌های توپخانه نیروی زمینی ارتش به درجه‌ای از آمادگی دست یافته‌اند که اهداف مورد نظر را با شلیک حتی یک گلوله منهدم می‌سازند.
امیر نعمتی تصریح کرد: نقطه زنی ‌توپ‌ها از دستاوردهای مهم رزمایش غیرمترقبه نیروی زمینی بود.
وی گفت: امروز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با خود اتکایی در طراحی و  تولید تجهیزات و ادوات نظامی ‌مورد نیاز به خودکفایی رسیده است و در مقابل هر نوع تهدید دشمنان متناسب با نوع تهدید، تجهیزات جدید را  امتحان خواهد کرد.