kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۰۶۷
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴

ترامپ: ورود به خاورمیانه با 8 تریلیون دلار هزینه بزرگ‌ترین اشتباه تاریخ آمریکا بود

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر حضور نظامی این کشور در غرب آسیا را بسیار پر هزینه و نادرست خواند و اعلام کرد که این لشکر کشی بی حاصل، هشت تریلیون دلار هزینه داشته و بزرگ‌ترین اشتباه تاریخ آمریکا بوده است.



«دونالد ترامپ» دیروز درباره عملیات قریب‌الوقوع ترکیه در شمال سوریه نوشت: ترکیه باید جنگجویان داعشی اسیر را که اروپا از قبول کردنشان خودداری می کند، تحویل بگیرد. جنگ‌های بی‌پایان احمقانه، برای ما، در حال پایان یافتن است.
به گزارش فارس، رئیس‌جمهور آمریکا در دو توییت دیگر نوشت: آمریکا هشت تریلیون دلار برای جنگ و حفاظت از خاورمیانه هزینه کرده است. هزاران نفر از سربازان فوق‌العاده ما کشته یا به شدت زخمی شده‌اند. میلیون‌ها نفر هم از سوی دیگر کشته شده اند.
وی افزود: رفتن به خاورمیانه بدترین تصمیمی بود که تاکنون در تاریخ کشور ما گرفته شده است. ما با فرضی غلط و اکنون ردشده، یعنی تسلیحات کشتار جمعی، به جنگ رفته ایم. [تسلیحات کشتار جمعی] در کار نبود! حالا داریم به آرامی و با دقت سربازان بزرگ و ارتش خود را به خانه می‌آوریم.
اشاره ترامپ به حمله سال ۲۰۰۳ آمریکا به عراق است که به بهانه مقابله با «تسلیحات کشتار جمعی» این کشور انجام گرفته بود. در جریان این تجاوز نظامی آمریکا، که تا سال ۲۰۱۱ میلادی ادامه داشته است، بیش از یک میلیون عراقی و حدود 4500 نظامی آمریکایی کشته شده اند.