kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۰۵۲
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴

اخبار کوتاه از فوتبال



مدنی:‌ فرهنگ در ورزش ما فقط شعار است
مدیر مسئول هفته نامه کیهان ورزشی گفت: تیم‌های بزرگ ما مثل پرسپولیس و استقلال فکر می‌کنند با قهرمانی، همه مسائل حل می‌شود و به همین دلیل کمتر به دنبال مسایل فرهنگی هستند.
سید سعید مدنی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در مورد غیبت 11 باشگاه لیگ برتری در اولین جلسه معاونان فرهنگی باشگاه‌ها گفت:‌ مسئله فرهنگ در ورزش ما به هیچ عنوان جدی گرفته نمی‌شود. بی‌تعارف باید بگویم، فرهنگ در ورزش ما فقط شعار است و برای خالی نبودن عریضه گاهی در موردش هم صحبت می‌شود اما در عمل هیچ چیزی نمی‌بینیم.
این کارشناس ورزش تصریح کرد: اساس ورزش و هر چیزی که در جامعه قرار است ساخته شود، بر فرهنگ است. ریشه‌ همه مسائل را باید در فرهنگ جست‌وجو کرد اما متأسفانه ما نه فقط در ورزش بلکه در عرصه‌های دیگر هم این موضوع را جدی نگرفته‌ایم. هرچه فرهنگ ما پویاتر باشد معنایش رشد، پیشرفت و توسعه خواهد بود که به این ابزار مهم در ورزش و فوتبال توجه نمی‌شود.
مدنی با اشاره به غیبت باشگاه‌ها در جلسه فرهنگی گفت: باشگاه‌های احتمالاً بهانه‌های مختلف برای این مسئله خواهند آورد؛ اما واقعیت این است که ما در فوتبال و ورزش برای فرهنگ اهمیت قائل نمی‌شویم. ورزش ما نتیجه‌گرا شده است.
مدیرمسئول هفته نامه کیهان ورزشی تصریح کرد: باشگاه‌های بزرگ ما مثل پرسپولیس و استقلال و حتی تیم ملی، فقط به دنبال نتیجه‌گرایی هستند. فکر می‌کنند اگر تیم ملی به جام جهانی برود، همه چیز حل شده است. پرسپولیس و استقلال تصور می‌کنند با کسب قهرمانی به همه چیز رسیده‌اند و مردم بعد از آن، مسائل دیگر را جدی نخواهند گرفت و کسی سراغی از فرهنگ و مسائل آن نمی‌گیرد؛ در حالیکه اصلاً اینگونه نیست و شاید بتوان گفت جام‌های قهرمانی مانند مسکن عمل می‌کند. باید به فرهنگ در ورزش و فوتبال توجه ویژه‌ای شود و در عمل شاهد اقداماتی باشیم.
استقلالی‌ها جمعه دیدار تدارکاتی برگزار می‌کنند
تیم فوتبال استقلال روز جمعه در دیداری دوستانه به مصاف یک تیم دسته اولی خواهند رفت.
تیم فوتبال استقلال که از روز سه شنبه مجددا تمرینات خود را برای ادامه مسابقات لیگ آغاز کرده روز جمعه در دیداری تدارکاتی به میدان خواهد رفت. قرار است استقلالی‌ها در دیداری تدارکاتی به مصاف نیروی‌زمینی بروند. هماهنگی برگزاری این بازی صورت گرفته و مسابقه دو تیم در ورزشگاه نفت تهرانسر برگزار خواهد شد. سرمربی تیم فوتبال نیروی زمینی امید روانخواه است.
معرفی جایگزین مرحوم کاشانی در هیئت مدیره پرسپولیس
عضو علی‌البدل هیئت مدیره پرسپولیس، جایگزین عضو فقید هیئت‌مدیره باشگاه شد و دیروز در نشست اعضاء حضور پیدا کرد. با درگذشت زنده یاد جعفر کاشانی، دکتر مهدی رسول پناه که در جلسه مورخ 22 اسفند سال 1397 به مدت 2 سال، به عنوان عضو علی‌البدل هیئت مدیره انتخاب شده بود به عنوان عضو رسمی به هیئت مدیره پرسپولیس ملحق و معرفی شد.وی دیروز نیز در نشست هیئت مدیره باشگاه حضور پیدا کرد.
تارتار با نفت‌مسجدسلیمان فسخ کرد
سرمربی تیم فوتبال نفت‌مسجدسلیمان قرارداد خود را با این باشگاه به صورت یک طرفه فسخ کرد.
مهدی تارتار که چند روز پیش به دلیل مشکلات شخصی و همچنین مشکلات مالی باشگاه نفت‌مسجدسلیمان از هدایت این تیم استعفا داد، امروز نیز درخواست فسخ یک طرفه قرارداد خود را به سازمان لیگ اعلام کرد. مسئولان باشگاه نفت که همچنان به بازگشت تارتار به مسجدسلیمان امیدوارند، در حال رایزنی با این مربی هستند تا بتوانند او را برای ادامه کار متقاعد کنند. تارتار روز سه شنبه عنوان کرده بود که دیگر به مسجدسلیمان بر نمی‌گردد.
تغییر زمان دیدار سپاهان در جام حذفی با دعوت از نورافکن
با دعوت از بازیکن تیم فوتبال سپاهان به اردوی تیم ملی، دیدار این تیم برابر پیکان در جام حذفی به زمان دیگری موکول شد.
با توجه به دعوت از امید نورافکن، بازیکن تیم فوتبال سپاهان اصفهان به اردوی تیم ملی فوتبال و حضور بیش از سه بازیکن سپاهان در تیم ملی، دیدار این تیم با پیکان تهران در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، به جای 25 مهر 98 در تاریخ 5 آذر 98 برگزار خواهد شد. پیش از این اعلام شده بود که دیدار پرسپولیس برابر صنعت نفت آبادان و تراکتور تبریز مقابل نود ارومیه در این چارچوب روز 5 آذر برگزار خواهد شد.