kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۰۳۷
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷
آیت‌الله کعبی:

راهبرد مقاومت فعّال بسترساز رونق تولید و شکست تحریم‌هاست

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان با بیان اینکه راهبرد مقاومت فعّال، در ماه‌های اخیر در سیاست داخلی و بین‌المللی جواب داده است، گفت: این راهبرد، اقتدارافزا است و اقتدار نیز بسترساز رونق تولید می‌شود و رونق تولید، بسترساز شکست تحریم‌ها است.

آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با‌ اشاره به اینکه راهبرد مقاومت فعّال، از اصول پایه‌ای سیاست‌ جمهوری اسلامی در عرصه داخلی و بین‌المللی است و توسط رهبر معظّم انقلاب اعلام و تبیین شده، اظهار داشت: در ماه‌های اخیر، شاهد هستیم که این راهبرد، هم در سیاست داخلی و هم بین‌المللی جواب داده است.
وی، راهبرد مقاومت فعّال را باعث اقتدار دانست و گفت: اقتدار نیز بسترساز رونق تولید می‌شود و رونق تولید، نیز بسترساز شکست تحریم‌ها است.
کعبی با بیان اینکه مقاومت فعّال، پل پیشرفت داخلی و اقتدار بازدارنده دفاعی در سطح بین‌المللی است، به اتخاذ سیاست نفی مذاکره با آمریکا در همه سطوح‌ اشاره کرد و گفت: برخی می‌خواستند راهبرد مقاومت را به جنگ ربط دهند که رهبر انقلاب فرمودند که نه جنگ می‌شود و نه مذاکره می‌کنیم.
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان ادامه داد: راهبرد مقاومت فعال، هم تضمین‌کننده عزّت ملّت ایران است و هم باعث پیشرفت ملّت ایران شده است؛ نمونه آن را در دیدار «شینزو آبه»، نخست‌وزیر ژاپن مشاهده کردیم.
کعبی با بیان اینکه برخی از سیاستمداران و مدیران پیشنهاد می‌دادند که رهبر انقلاب با نخست‌وزیر ژاپن دیدار نکنند، چرا که این دیدار باعث بالا رفتن قیمت دلار می‌شود،‌ اظهار داشت: ملاحظه کردید که این دیدار انجام شد و رهبر انقلاب با اقتدار و عزّت سخن گفتند و قیمت دلار نه‌تنها بالا نرفت بلکه فروکش هم کرد. بنابراین این یک الگو در نحوه گفت‌وگوهای مبتنی بر عزّت با دیپلمات‌های دنیا است.
وی ادامه داد: یک مسئول نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی به‌عنوان نماینده ملّت بزرگ ایران،‌ دستاورد استقلال، آزادی و پیشرفت همه‌جانبه را مرهون امام، شهدا و ملّت اقتدارآفرینی می‌داند که جوانانش بعد از دفاع مقدس، حماسه دفاع از حرم را آفریدند و حماسه دفاع از امنیت را با انهدام پهپاد آمریکایی با سامانه بومی سوم خرداد رقم زدند.
وی با بیان اینکه ما نفی‌کننده مذاکره با اروپا نیستیم، تصریح کرد: امّا این مذاکره باید در چارچوب عزّت، مصلحت و اقتدار ملّت ایران صورت بگیرد و مسیر کاهش تعهدات برجامی که سه مرحله آن را پشت‌سر گذاشته‌ایم، دنبال شود.
کعبی، بی‌نتیجه بودن سازوکار مالی اروپایی‌ها موسوم به «اینستکس» را مورد‌ اشاره قرار داد و گفت: اروپایی‌ها به‌عنوان دلال و واسطه آمریکایی‌ها عمل می‌کنند و از ابتدا نباید به این‌ها دلخوش می‌کردیم، چرا که آنها جادّه‌صاف‌کن آمریکایی‌ها هستند.
وی، آمریکا را رو به افول دانست و گفت: در مقابل، انقلاب اسلامی در همه عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در حال پیشرفت است و امداد الهی هم پشتیبان ملّت ایران است.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان در گفت‌و‌گو با فارس افزود: راهبرد مقاومت فعّال می‌تواند در کنار امیدی که آیت‌الله رئیسی با مبارزه با فساد ایجاد کرده، دست به دست هم بدهند و در مقابل جنگ نرم دشمن و تولید قدرت نرم برای کشور، اثرگذار باشد.