kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۰۱۴
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲

پخت روزانه ۳۵هزار پرس غذا در موکب‌های اتباع خارجی در شلمچه

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان گفت: تهیه و پخت روزانه ۳۵ هزارپرس غذای گرم برای وعده‌های ناهار و شام و ۱۵ هزار پرس صبحانه در موکب‌های اربعین حسینی اتباع خارجی برنامه‌ریزی شده است.

علیرضا گوروئی در گفت‌و‌گو با ایرنا بیان کرد: ۱۲ موکب توسط اتباع خارجی از استان و سراسر کشور درمرز شلمچه برپا شده است که به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می‌کنند و تمامی زیرساخت‌ها و امکانات لازم در این موکب‌ها فراهم شده است.
وی با‌اشاره به اینکه شلمچه تنها مرز تردد اتباع خارجی برای سفر به کشور عراق در مراسم پیاده‌روی اربعین امسال است گفت: اداره کل اتباع خوزستان در مرز شلمچه یک نمایندگی برای رسیدگی به موارد و مشکلاتی که اتباع با آن مواجه می‌شوند مستقر کرده است.
گوروئی با ‌اشاره به مشکلاتی که برای تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین حسینی با آن مواجه هستند افزود: تاخیر در صدور مجوز از کشور عراق که با رایزنی، این مشکل را برطرف کردیم زیرا سفر غیرقانونی برخی اتباع خارجی به عراق مشکلاتی را ایجاد
می‌کند.
وی گفت: به همین منظور اتباع خارجی حتما مدارک موردنیاز را همراه داشته باشند و روند قانونی را برای حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین طی کنند.
سیلاوی افزود: در مرز شلمچه گذرگاه‌هایی شبانه‌روزی برای خدمات رسانی به اتباع خارجی ایجاد شده است.