kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۰۰۹
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱

واکنش هنرمندان کاریکاتور به پیروزی‌های یمن و جنایات آل‌سعود(اخبار ادبی و هنری)

نمایشگاه کارتون و کاریکاتور یمن، طی مراسمی ‌با حضور سردار عبدالرضا آزادی معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه، روز گذشته در تالار اسوه تهران گشایش یافت.

محمد حبیبی، مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی ‌انقلاب و دفاع مقدس، در این مراسم به خبرنگار کیهان گفت: مظلومیت مردم یمن و به‌ویژه کودکان آن کشور باعث شد تا این انجمن مطابق سیاست‌ها و اهداف خود واکنش نشان دهد.
وی افزود: انجمن هنرهای تجسمی ‌انقلاب برای اعلام حمایت از مردم مظلوم یمن، از هنرمندان پیشگام انقلابی دعوت کرد و آنها هم خلق اثر کردند و مجموع این آثار نمایشگاهی شد که امروز 16 مهر در تالار اسوه شاهد افتتاحش بودیم.
سیدمسعود شجاعی طباطبایی، دبیر نمایشگاه کارتون و کاریکاتور یمن نیز در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان گفت: وقتی مردم مظلوم یمن بیش از سه سال مورد هجمه رژیم آل‌سعود و حامیانش قرار گرفتند. ما شاهد سکوت مرگبار رسانه‌های غربی بودیم. این درحالی بود که در هر 10 دقیقه یک کودک به شهادت می‌رسید که الان به هر هفت دقیقه یک کودک رسیده است. اما به محض اینکه رزمندگان غیور یمنی تأسیسات نفتی عربستان را هدف قرار دادند و در یک اقدام غافلگیر‌کننده که شبیه عملیات بیت‌المقدس بود هزاران نفر از مزدوران سعودی را کشتند و زخمی‌ کردند و به اسارت گرفتند، ناگهان رسانه‌های غربی صدایشان درآمد! این نشان می‌دهد که در دنیای سلطه، ارزش نفت بالاتر از ارزش انسان‌هاست. به همین دلیل هم ما تصمیم گرفتیم که این معادله نابرابر را به زبان هنر به چالش بکشیم.
وی افزود: با فراخوان ما هنرمندان این حوزه ظرف مدت کوتاهی واکنش سریع نشان دادند و نمایشگاهی از 11 هنرمند با 38 اثر را آماده کردند که در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.