kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۹۸۶
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲

حوادث کوتاه از کشور


      
      کشف مواد مخدر
زاهدان-  فارس: دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر گفت: طی درگیری مسلحانه مأموران اداره اطلاعات شهرستان ایرانشهر با سوداگران مرگ بیش از ۹۳۰ کیلوگرم‌تریاک به همراه یک دستگاه خودروی وانت کشف و ضبط شد.
محسن گل محمدی افزود: به دلیل برتری حجم بالای آتش بر سوداگران مرگ متهمین با استفاده از تاریکی هوا موفق به فرار از صحنه جرم شدند که تلاش برای شناسایی و دستگیری انها ادامه دارد.
توقیف‌تریلی حامل مازوت
ارومیه-  ایرنا: فرمانده انتظامی ‌آذربایجان‌غربی گفت: با تلاش مأموران انتظامی ‌ایست بازرسی مسیر ارومیه-  تبریز، دوتریلی مازوت قاچاق کشف شد.
سرتیپ مسعود خرم‌نیا افزود: مأموران ایستگاه شهید کلانتری مسیر ارومیه -  تبریز حین کنترل خودروهای عبوری به دو دستگاه‌تریلی مشکوک شده و آنها را متوقف کردند.
وی اضافه کرد: در بازرسی مأموران از این خودروهای باری، حدود ۵۰ تن مازوت قاچاق کشف و ضبط شد.
وی بیان کرد: کارشناسان ارزش ریالی این میزان مازوت کشف شده را بیش از دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.
انهدام باند قاچاق
زاهدان-  فارس: فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از انهدام باند بزرگ قاجاق موادمخدر در مرزهای این استان خبر داد.
سرتیپ محمد ملاشاهی گفت: مرزداران این فرماندهی با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی از فعالیت باند بزرگ قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی میرجاوه مطلع و پس از شناسایی مسیرهای‌تردد قاچاقچیان به اجرای کمین پرداخته و با پشتیبانی اطلاعاتی و هدایت عملیاتی مرزبانی استان، سوداگران مرگ را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام گذاشتند.
وی عنوان کرد: در این عملیات ضمن توقیف دو دستگاه خودرو و دستگیری یک قاچاقچی، 630 کیلوگرم‌تریاک و مقادیری سلاح و مهمات کشف شد.
گاز جان 27 نفر را گرفت
تبریز-  خبرنگار کیهان: مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: در پنج ماه نخست سالجاری 27 نفر بر اثر استنشاق گاز منواکسید کربن فوت کردند.
آرتین کمالی، با بیان اینکه از این تعداد ۱۰ نفر زن بودند، افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد ۷ نفر فوت شده بود، ۲۰ نفر افزایش یافته است.
کمالی اظهار داشت: سال گذشته در مجموع ۳۴ نفر در آذربایجان شرقی بر اثر استنشاق گاز سمی‌منواکسید کربن جان خود را از دست داده‌اندکه از این تعداد ۱۰ نفر زن بودند.
اختلاس رئیس
تبریز - خبرنگار کیهان: رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی از بازداشت رئیس یکی از ادارات شهرستان آذرشهر به اتهام اختلاس خبر داد.
موسی خلیل الهی گفت: رئیس یکی از ادارات شهرستان آذرشهر به اتهام انتقال سه قطعه ملک (هرکدام تقریباً 200 مترمربع) متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران با کاربری مسکونی به شخصی دیگر به اتهام اختلاس به همراه شخص دریافت‌کننده املاک مذکور، بازداشت شد.
وی خاطرنشان کرد: پرونده در شعبه 10 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز در حال رسیدگی است.
ناکامی‌قاچاقچیان مواد سوختی
تبریز-  ایسنا: مدیرکل گمرک بازرگان گفت: دو هزار بشکه نفت سفید قاچاق در گمرک بازرگان کشف و ضبط شد.
صادق نامدار، افزود: افراد سود جو  این میزان نفت سفید را بصورت قاچاق و غیرقانونی به نام کالای تینر بارگیری کردند که پس از ارسال نمونه‌هایی از این محموله به کارگروه تشخیص مواد، مشخص شد که مواد موجود در داخل بشکه‌ها، نفت سفید است. مدیرکل گمرک بازرگان مقدار تقریبی مواد نفتی کشف شده در این گمرک را ۴۵۰ هزار لیتر به وزن ۳۸ تن اعلام کرد و گفت: ارزش این کشفیات ۲۲ میلیارد ریال بوده و دراین خصوص دو نفر به‌عنوان متهم دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
سارقان مسلح در دام
بوشهر-  ایسنا: فرمانده انتظامی ‌استان بوشهر گفت: سه سارق که یک دستگاه خودرو حامل بار قاچاق را با تهدید اسلحه به سرقت برده بودند کمتر از ۲۴ ساعت پس از سرقت شناسایی و دستگیر شدند.
سرتیپ خلیل واعظی افزود: شخصی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و از سرقت مسلحانه خودرو خود در جاده دیر به دوراهک خبر داد، با حضور گشت پلیس مشخص شد فرد تماس گیرنده راننده یک دستگاه خودرو پژو بوده که در حال حمل بار قاچاق سه نفر مسلح به اسلحه کلاش وی را در جاده متوقف و خودرو حامل بار را به سرقت برده و متواری شدند.
وی بیان کرد: پلیس یکی از متهمان را شناسایی و دستگیر که وی ضمن اعتراف به سرقت مسلحانه به همراه دو نفر از دوستانش، علت آن را اختلاف حساب با مالباخته عنوان کرد.
قاچاق گوشی
ملکان-  ایسنا: فرمانده انتظامی ‌ملکان از کشف ۱۸۹ دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق به ارزش ۱۱ میلیارد ریال در شهرستان ملکان خبر داد.
سرهنگ محمدتقی سلطانی  اظهار کرد: این گوشی‌های قاچاق در یک عملیات پلیسی توسط مأمورین پاسگاه انتظامی ‌شهید فرشباف ملکان از دو دستگاه خودروی سمند و پیکان کشف شده است.
وی ادامه داد: در این عملیات دو نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شهرستان ملکان شدند.
سقوط خودرو به دره
ساری-  ایرنا: رئیس هلال‌احمر رامسر گفت: سقوط یک دستگاه سواری پیکان به دره‌ای در منطقه آب معدن محور جواهرده-  رامسر چهار نفر را به کام مرگ کشاند. هاتف باقر سلیمی‌افزود: یکی از مجروحان این حادثه که حالش وخیم بود توسط تیم‌های امدادی برای ادامه درمان به بیمارستان امام سجاد رامسر  منتقل شد.
وی گفت: افراد فوت شده در سانحه دو زن و دو مرد بودند.
تصادف مرگبار
ایلام-  فارس: رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: بر اثر خروج یک‌دستگاه خودروی پراید از جاده در محور قلاجه به ایلام، سه نفر کشته و دو نفر زخمی‌شدند. سرهنگ رضا همتی زاده، افزود: با حضور کارشناسان پلیس راه در محل مشخص شد، راننده یک‌دستگاه خودروی پراید به علت خستگی و خواب‌آلودگی و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه از جاده خارج و موجب کشته‌شدن سه نفر و زخمی‌شدن دو نفر دیگرشد.