kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۹۸۵
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲

تردد زائران اربعین حسینی در مرز خسروی

مرز رسمی ‌خسروی در دومین روز از سرگیری ‌تردد زائران اربعین حسینی(ع) روز سه‌شنبه (شانزدهم مهرماه) با جمعیت غیرمنتظره و انبوه زائران مواجه شده، به‌گونه‌ای که هم اکنون پایانه بین‌المللی این مرز رسمی‌ مملو از زائران عاشق امام حسین(ع) است.

به گزارش ایرنا، مرز رسمی ‌خسروی از نخستین ساعات صبح دوشنبه شاهد حضور گسترده زائرانی است که از سراسر کشورمان این گذرگاه را به‌عنوان مسیر‌ تردد خود برای عزیمت به کربلای معلا انتخاب کرده‌اند.
هم‌اکنون تمامی گیت‌های پایانه بین‌المللی مرز رسمی ‌خسروی مملو از جمعیت زائرانی است که منتظرند با عبور از این گیت‌ها از این گذرگاه اصلی و قدیمی ‌با زیرساخت‌های بسیار خوب عازم کربلای معلا شوند.
با توجه به حضور غیرمنتظره جمعیت زائران اربعین حسینی و تشکیل صف‌های طولانی، فرماندار قصرشیرین از افزایش تعداد کاربران گیت‌های گذرنامه برای انجام خدمات‌رسانی به زائران خبرداد.
اتوبوس‌های انتقال زائران نیز از انتهای قصرشیرین در سه راهی نصرآباد به سمت مرز رسمی ‌خسروی در حال جابه‌جایی زائران هستند و با توجه به‌وجود تعداد کافی اتوبوس و ناوگان حمل‌ونقل مناسب، زائران بدون هیچ مشکلی در مرز حضور می‌یابند.
نمایندگان دستگاه‌های مختلف نیز برای خدمات رسانی به زائران در محل پایانه مرز بین‌المللی مرز رسمی ‌خسروی مستقر و حضور فعالانه دارند و موکب‌ها نیز برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی هم اکنون برپا شده‌اند.
فرماندار قصرشیرین در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: با آغاز دومین روز از سرگیری ‌تردد زائران اربعین حسینی پس از چهار روز وقفه شاهد حضور چشمگیر زائرانی هستیم که خود را به قصرشیرین و نقطه صفر مرز بین‌المللی خسروی رسانده‌اند تا از این مرز عازم کشور عراق و کربلای معلا
شوند.
مرادعلی تاتار افزود: اظهار داشت: با توجه به اینکه تعداد پنج گیت گذرنامه ما فعال بود با افزایش تعداد زائران، گیت‌های گذرنامه را به ۱۲ کاربر افزایش دادیم تا شاهد روان شدن ‌تردد شویم و در صورت نیاز نیز تعداد کاربران در روزهای آینده نیز افزایش خواهد یافت.
تاتار اضافه کرد: رفته رفته بر حجم زائران افزوده می‌شود و طبق توافق با کشور عراق تمامی تمهیدات لازم برای خروج روزانه ۳۰ هزار زائر در این مرز رسمی ‌فراهم شده است.
وی ادامه داد: هم اکنون ۱۵۰ دستگاه اتوبوس در مرز منذریه عراق نیز کار انتقال زائران را به بغداد برعهده‌ دارند  و هماهنگی‌های لازم نیز با طرف عراقی برای پذیرش زائران انجام شده و مشکلی وجود ندارد.
نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: اتوبوس‌های مستقر سه در راهی قصرشیرین برای انتقال زائران به مرز خسروی نیز به تعداد کافی وجود دارند و در این رابطه مشکلی وجود ندارد.
تاتار ادامه داد: در شهرستان قصرشیرین نیز ۱۰ موکب برپا شده است و ساعات عزیمت و خروج زائران از مرز رسمی‌ خسروی از هفت صبح تا ۱۶ هر روز است و زائرانی که پس از ساعت ۱۶ در قصرشیرین حضور می‌یابند در مراکز اسکان و موکب‌ها پذیرایی
می‌شوند.
 وی از برپایی اردوگاه اسکان با ظرفیت ۲۰ هزار تن به‌صورت شبانه در مرز خسروی و شهرستان قصرشیرین و فعالیت موکب‌ها برای پذیرایی از زائران خبر داد.
حضور بی‌سابقه زائران اربعین حسینی
در مرز مهران
استاندار ایلام با اشاره به خروج ۳۳ هزار نفری زائران اربعین حسینی از مرز مهران گفت: رکورد حضور زائران در یک روز در این مرز شکسته شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی عصر دیروز با بیان آخرین وضعیت مرز مهران اظهار داشت: دیروز33 هزار زائر اربعین حسینی از مرز مهران خارج شدند.استاندار ایلام گفت: حضور 33 هزار زائر در یک روز پدیده‌ای نو و بی‌سابقه طی 5 سال گذشته در مرز مهران بوده است. استاندار ایلام با اشاره به موانع تردد در سایر مرزهای کشور برای زائران اربعین اظهار امیدواری کرد: که موانع ایحاد شده در سایر مرزها مرتفع گردد تا زائران بتوانند در سایر مرزها نیز تردد داشته و حجم ترافیک مرز مهران کاهش یابد.